נשימת קפלבהטי- נשימת האש

קפלבהטי זו טכניקה נשימה עתיקה. היא מנקה, מחדשת ומעוררת את הגוף והתודעה. ונקראת גם נשימת האש.

הפירוש המילולי של קפלבטי הוא גולגולת זוהרת (קפהלה – גולגולת, בהטי – לזרוח, לזהור). כלומר מנקים את הגוף עד שמבריקים (:

2915-951

יתרונות:

מחזקת את הסרעפת ושרירי הבטן, מנקה רעלים ופותחת את דרכי הנשימה, משפרת את העיכול, מחממת את הגוף, משחררת מתחים, משקיטה את התודעה ועוזרת לריכוז ועירנות.

הצורך הטבעי של הגוף הוא להוציא אוויר בכדי לנקות את עצמו וכתוצאה מכך האויר נכנס חזרה. כשאנחנו מבצעים קפלבהטי אנחנו מוציאים אויר באופן מרוכז חד ונמרץ, הגוף פחות מבקש להכניס.

איך לעשות:

שבו בגב ארוך, בעיניים עצומות והתבוננו בתנועה של הנשימה הטבעית בבטן.

התחילו להדגיש את הנשיפות, נשפו החוצה באקטיביות ובבת אחת את האויר דרך האף, והרגישו איך הבטן נכנסת פנימה עם כל נשיפה (הוצאת אויר), בשאיפות הרפו הבטן והיא פשוט תתמלא לאחר כל נשיפה מעצמה.

הבטן נראית כמו מפוח שלוחצים עליו, (בנשיפה) הוא נכנס פנימה ואז מתמלא מעצמו. הפמפום חוזר על עצמו. הבטן יוצאת ונכנסת שוב ושוב.

המשיכו את הרצף של נשיפות אקטיביות ושאיפות פאסיביות.

התרכזו בעיקר בלנשוף החוצה באופן אקטיבי, ושימו לב שמיד אחרי הנשיפה הבטן  מרפה והאויר נכנס מעצמו. חישבו על ניקוי של כל הרעלים בנשיפה מחוץ לגוף. וכשאתם מרגישים בנוח הגבירו את הקצב של מחזור זה.

סיימו את הקפלהבטי לאחר מספר נשימות (בערך דקה). כעת רוקנו את כל האויר בנשיפה ארוכה עד שלא נשאר אויר והבטן מתרוקנת ועיצרו למספר שניות בעצירת נשימה (קומבקה ריקה- בטן ריקה מאויר
).

כעת שאפו אויר לאזור בית החזה ושוב עצרו את הנשימה (קומבהקה מלאה- בית חזה מלא באויר). במצב זה, בקומבקה מלאה, כאשר האויר מוחזק בכלוב הצלעות נסו להישאר זמן מה… ואז נישפו לאט את האויר והמשיכו למחזור חדש.

נשמו 3 מחזורים הכוללים את עצירות הנשימה בסיום כל מחזור ונסו להאריך את הזמן של עצירות הנשימה (קומבקות), דבר זה מלמד אותנו לשלוט בנשימה ויוצר אפקט בריא לגוף. חיזרו לנשימה הטבעית והתבוננו על התחושה בגוף, על הנשימה ועל מצב התודעה.

 

 

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם