התארכות – בין חוזק לרכות

1/11/14

15:00-17:45

התארכות – בין חוזק לרכות

עם יעל אלחנן ורותי סמוליקוב

עלות- 180 ש"חtumblr_lghcdq7HK11qbkh6so1_500

בתרגול פעמים רבות מידי, האסנות מבוצעות כמו כל פעילות גופנית אחרת אך בדרך זאת אנחנו מאבדים את המהות..היוגי במסורת מתאפיין בכך שהוא פועל אחרת מאנשים רגילים. הוא מנסה לשהות בתנוחה ללא תנועה, מאריך או עוצר את הנשימה שלו ומנסה להזרים את האנרגיה והמודעות שלו בכיוונים ספציפיים .כלומר, כאשר אנו מדברים על אסנה, אין אנו מדברים על פעילות פיזית רגילה והישגית, אלא על עשייה שהיא אחרת במהותה, היוצרת חוייה שגם היא שונה מהרגיל ושאינה מתמצה בגוף הפיזי.

ההבנה הנכונה של האסנה כרוכה בהבנת מהותה של היוגה. היוגה היא דרך ושיטה, כמו גם מטרה; היא מיצבור של טכניקות; היא דיסיפלינה, שמטרתה להביא את המתרגל למצב בו הוא חווה אושר עילאי, אחדות והתעלות. מצב זה מתאפשר תוך שחרור ממגבלות ומכאובים ברמה הפיזית, הרגשית והמנטלית ולכן, התרגול אמור לטפל במכלול — גוף נפש – ולא להתמקד אך ורק במימד הפיזי.

האסנה היא אחד הכלים החזקים והבסיסיים שבאמצעותם ניתן לחוות שינוי עמוק שאינו רק נחווה במושגים של שחרור ממכאובים פיזיים. כאשר האסנה מבוצעת במודעות ובקשב, בנשימה מלאה, היא נוגעת ומפרקת מועקות נפשיות ומחסומים מנטליים. 

האסנה צריכה להיות יציבה ונינוחה (סוטרה 2.46). הסוטרא הזו במילים כה ספורות מתמצתת את החוויה שנחווית באסנה המבוצעת כראוי. חוויה זו אפשרית בעיקר באמצעות עבודה מדויקת, מאוזנת ומודעת אשר מתמירה את הגוף, מרגיעה את התודעה הרועשת ומסייעת בהפניית המבט פנימה. 

 

אימון מגוון שומר אותנו ערניים ומתבוננים ואינו מאפשר לנו לשקוע לתוך עשיה מכאנית חסרת מודעות. הוא מעיר אותנו ומסייע לפקוח את עינינו למתן את מצב האי ידיעה בו אנחנו נתונים.

1517560_10152017197202725_937523211_n
 אנחנו מעבירות סדנאות יחד כ 3 שנים, מסדנה לסדנה ההכרות בינינו מעמיקה ומתחזקת , לתחושתנו אנחנו משלימות אחת אתה שנייה ונוצרת אנרגיה חזקה , מזמינות אתכם לנוע אתנו בין חוזק לרכות.

 

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם