הרהורים ושיר לקראת יום הכיפורים

And who by fire, who by water,

Who in the sunshine, who in the night time,

Who by high ordeal, who by common trial,

Who in your merry merry month of may,

Who by very slow decay,

And who shall I say is calling?

מִי בַמַּיִם. וּמִי בָאֵשׁ. מִי בַחֶרֶב. וּמִי בַחַיָּה. מִי בָרָעָב. וּמִי בַצָּמָא. מִי בָרַעַשׁ. וּמִי בַמַּגֵּפָה. מִי בַחֲנִיקָה וּמִי בַסְּקִילָה. מִי יָנוּחַ וּמִי יָנוּעַ

ראש השנה היה אצלי שקט ואינטימי בבית ששכרתי במושב אביאל. הכל היה שונה לגמרי מכל ראש שנה אחר שידעתי, בלי הרבה משפחה, בלי הרבה אוכל, בלי תהליכים או סדנאות. עם הרבה שקט ואהבה. ונראה כי אני זו ששונה משנה לשנה… והנה יום כיפור בפתח ואני מהרהרת בנושא הסליחות. בפני מי עליי להתנצל ולמי עליי לסלוח. זה לא פשוט בכלל. הרי אין במעשים ובמילים שלי כוונה ממשית להרע ובכל זאת אני מכאיבה ופוגעת באהובים עליי. וברור לי כי אין בסביבתי קרובים אשר היו רוצים ברעתי ובכל זאת אני נפגעת וכואבת. וזו הדינמיקה הקבועה בכל מסגרת של יחסים. כך שלמעשה מעצם היותי אני מי שאני, חלק אינהרנטי מהוויתי הוא החלק שמבלי משים לב פוגע ונפגע. אז בקשת הסליחה שלי היא גורפת מכל מי שנפגע ממני ובטוח יש כמה כאלו. אני יודעת. יודעת שלפעמים אני חדה בלשוני, ישירה וחותכת במבטיי ואפילו צינית לטעמם כל כמה וכמה. אה, גם ריכלתי פה ושם עם ההוא וההיא על ההוא וההיא… תכונות טובות אך במינונים ממש ממש עדינים. לא תמיד אני יודעת לווסת את החצים, או לכוון אותם נכון. וגם זו אני.

תלמידים, חברים, משפחה, אהבה… בטוחה כי פגעתי על הדרך בשנה האחרונה כי הייתי אני אני וכמה קשה להיות משהו אחר למען מישהו אחר. אז סליחה גורפת שנאמרת מהלב דרך האצבעות למקלדת ולמסך של כולם זה תופס? אשכרה מהלב אבל לא בסתירה לכך שבאופן אירוני עוד שנה בדיוק, בעוד חשבון נפש אמצא כי הגלגל הזה חוזר שוב, הטעויות, הפגיעות, החרטות והסליחה… וזה היופי והאבסורד של הטבע האנושי שלנו.

ולקינוח מכל הכבדות של יום כיפור, משהו קליל…
לאונרד כהן בשירו המצמרר who by fire בגרסת סקסופון מרגשת. השיר מבוסס על מילות הפיוט "ונתנה תוקף" הנאמר בתפילת מוסף בשני ימי ראש השנה וביום הכיפורים ומופיע במחזור (ספר התפילה) של ראש השנה ויום כפור.

ואצלנו:

ניקוי מיצים באשרם במדבר (שיטים)

סופשבוע של בריאות, תזונה, יוגה, טבע, מדיטציות, ונופש עם זהר צמח וילסון, אביטל סבג, ותמר עדי (צ'אנדרה יוגה) באשרם במדבר (שיטים) נוה מדבר ירוק עם אקלים נוח בחודש אוקטובר (נעים ביום ולא קר מדי בלילה). אנו מזמינים אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב של טבע מדברי, רוגע, ונוף לים. זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). שלושה ימים מרעננים ומלטפים באתר נופש עם טבע יחיד במינו מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי ניקוי הגוף והראש ומילוי המצברים.  לפרטים נוספים בקרו בקישור.

חמישי-שישי-שבת, ה-28-30 באוקטובר, 2010. חמישי משעה 14:00 ועד יום שבת בשעה 18:00.

סדנת מתחילים עם מיטל עובד

סדנת המתחילים בצ'אנדרה יוגה נוצרה למען אלו המעוניינים ללמוד בסיס לתרגול הפיזי ולהכיר את שפת הגוף והרוח של עולם היוגה. בסדנא נתחיל מההתחלה ונבנה בהדרגה יסודות בהירים ויישימים לתרגול יוגה קבוצתי ואישי. נחקור את הקשר האינטימי בין נשימה לתנועה כחוט המקשר והמוביל את תרגול היוגה. נלמד את הבסיס האנטומי והתנועתי של תנוחות היוגה שיאפשר השתלבות בשיעורי יוגה עם מורים שונים בזרמים שונים.

הסדנה הקרובה תחל מחר, נותרו מספר מקומות. 

מדיטציית ויפאסנה מבית "תובנה"

מדיטציית תובנה (ויפאסנה) היא שיטה בת 2500 שנה של התבוננות ישירה ופשוטה בתהליכי גוף-נפש באמצעות תשומת לב מלאה ורגועה. מדיטציית תובנה מסייעת לנו להשתחרר מדפוסי חשיבה גורמי סבל ולפגוש באופן שלם יותר מצבים של עונג וכאב, עצבות ושמחה, פחד ותקווה המגיעים עם זרם החיים. כשאנו מתחברים לבהירות ולשקט הטבעיים שבעומקנו, חיינו מתברכים בנוכחות בריאה מיטיבה ויציבה בנסיבות חיים משתנות. מפגשי תרגול ויפאסנה יתקיימו פעם בחודש, במוצ"ש. משך כל מפגש כשעתיים, במהלכן שתי מדיטציות ישיבה וביניהן שיחה והנחיות. יושם דגש על תרגול בגישה פתוחה נינוחה וסקרנית, ועל פיתוח איכויות שמחה, אהבה, חמלה, אורך רוח ובהירות. את המפגשים תנחה רני עובדיה, מתרגלת ויפאסנה למעלה מעשר שנים, פסיכולוגית ומורה.

אין צורך בניסיון קודם. המפגשים ניתנים במסורת דאנה – נדיבות הלב – והתשלום הוא כראות יכולתכם ורוחב לבכם.

המפגש הבא יתקיים ב- 02/10, יום שבת, בין השעות 19:00 – 21:00
וברוח ראש השנה יוקדש להתחלות שבחיינו

 

דרושים לנו

1. מנקה תמורת תרגול לשישי אחה"צ (בין 13:00 ל 14:00 או בין 15:00 ל 16:00)
עובד/ת בסטנדביי לפתיחה/ ניקיון/ רישום לשיעורים וסדנאות גם בסופ"ש
לפרטים צרו קשר

אירועים בספטמבר

11/9 מדיטציית ויפאסנה מבית "תובנה" עם המורה רני עובדיה
14/9 סדנת מתחילים עם מיטל עובד
22-25/9 פסטיבל זורבה סוכות 2010

אירועים באוקטובר

9/10 יום פתוח לקראת קורס מורים עם אובי ליפשיץ
16/10  סדנת באנדות ותנועה אלסטית בחלל עם מיטל עובד
16/10 מעגל שירת עולם עם שמעון לב טהור
23/10 בלוז הסוכר – סוכר, בריאות, ומצבי רוח הרצאה עם זהר צמח וילסון
23/10 יוגה של המעמקים סדנת חניכה לנשימת יוגה עמוקה עם ציפי נגב
28-30/10 ריטריט ניקוי מיצים באשרם במדבר – עם יועץ הבריאות והתזונה האינטגרטיבית זהר צמח וילסון, שפית הבריאות אביטל סבג, ומורת היוגה תמר עדי ממרכז צ'אנדרה יוגה

הודעות לתלמידי המרכז

יום פתוח לקראת קורס מורים עם אובי ליפשיץ

שבת ה 9 באוקטובר 2010 בשעה 17:00

באפריל 2011 ייפתח בצ'אנדרה קורס מורי יוגה בהנחיית אובי ליפשיץ אשר תעביר את התוכן המעשי ומורים נוספים אשר ינחו את החלקים התיאורטיים.
אנו פותחות יום זה לכל המעוניינים להצטרף לקורס. במסגרת יום זה יהיה ניתן להכיר את אובי, לתרגל עמה ולשאול שאלות לגבי התכנים של הקורס. הקורס מיועד לאלו הרוצים תעודת ההוראה ומומלץ גם לאלו אשר היוגה מעניינת אותם ורוצים להעמיק את הידע והחוויה.

מחיר כרטיסי החניה בחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחיוב ז'בוטינסקי) עלה ל 15 ש"ח לשעתיים וחצי, אפשר לרכוש כרטיסים אצלנו במרכז!

סבב שבתות ספטמבר באתר וגם לוח שיעורי חג בספטמבר מעודכן בלוח המודעות.

השכרת הסטודיו לפי שעה: אנו מציעים את הסטודיו להשכרה בימים ראשון וחמישי עד השעה 11:00, בכל יום מ 13:00-18:00 ובשבתות מ 13:30 ועד הלילה.
לפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי.

YOGA – The path to holistic health

ספר היוגה הגדול והמקיף מאת  ב.ק.ס איינגר, אחד מהמורים המשפיעים בכל הזמנים. יותר מ 400 עמודים, פירוט של תנוחות יוגה רבות לפרטים קטנים, צילומים צבעוניים מזוויות רבות והמון הסברים על שימוש בעזרים בתרגול. בספר פרקים רבים על איינגר ופועלו, פילוסופיה של היוגה, על תנוחות יוגה שונות והמעלות של כל אחת, תרגול יוגה נגד לחץ, פראנימה ותרגילי נשימה, יוגה תרפיה למצבים בריאותיים שונים ועוד…ספר מעולה למורי יוגה ומתרגלי יוגה אשר רוצים להעמיק את הידע והתרגול שלהם.
מחיר הספר: 200 ₪

ולסיום: המלצות על דברים טובים שקורים מסביב…

הטבה לתלמידי המרכז – שיתוף פעולה עם Fresh Kitchen בזל 37 תל אביב.

ב- fresh kitchen תוכלו להינות מבחירה משכילה של האוכל שלכם, המנות נבנו על ידי תזונאית ודיאטנית קלינית מקצועית, תוך מחשבה על שימור ערכן התזונתי, הויטמינים והמינרלים, בכדי לאפשר לכם להנות מחוויית הבריאות והטריות של ה- fresh.
ב Fresh בחרו עבורכם את חומרי הגלם הטריים ביותר, העשירים בחלבון וסיבים תזונתיים, במנות מאוזנות רוויות טעמים וניחוחות, אשר יעניקו לכם תחושת שובע והנאה. תלמידי המרכז יקבלו 10% הנחה באופן קבוע בהצגת מנוי בתוקף. ובנוסף- כל תלמיד אשר ירכוש מנוי יקבל שייק במתנה – גלויות מבצע מחכות לכם על שולחן המשרד – בואו לקחת!

פסטיבל זורבה הבודהה – סוכות 2010

22-25 בספטמבר חוה"מ סוכות 2010

4 ימים של חגיגה ומדיטציה בחוה"מ סוכות בלב הטבע הפראי של אשרם במדבר. 9 "עולמות" של פעילויות מגוונות יפתחו לפניכם את האפשרות להעמיק בעולם הצ'אקרות. ההופעות המשובחות, האנשים היפים והילולת הזורבה הנודעת שפועמת בקרבנו זו השנה השמינית מחכה רק לכם. אנחנו באשרם במדבר כבר יודעים, אין דברים כאלה, זורבה סוכות קורא לנו להתכנס.

כרטיסים נמכרים אצלנו במרכז – לפרטים צרו קשר.

פסטיבל נומיינד חנוכה – ריקוד יוגה ומדיטציה   09/12/2010 – 11/12/2010

על חוף הים, במקום הכי עמוק בעולם, מתקיים לו בפעם ה-11 הפסטיבל הרוחני הכי מפנק שיש. אם עד היום יוגה ומדיטציה היו לסגפנים, בנומיינד מאמינים שרוחניות לא סותרת פינוק. לגישתם שינה טובה ומקלחת חמה, הם בסיס טוב לתרגול, ומוסיקה ושמחת חיים חשובים אפילו יותר.
האירוע הזה משלב סדנאות עם מיטב המנחים בישראל, עם דגש על ריקוד, יוגה בהנחיית תמר עדי, ומדיטציה אקטיבית. ובל נשכח , זו גם חופשה שטופת שמש עם כל הפינוקים של מלון "צל הרים" – ספא חינם, בריכה, חוף ים פרטי, ואוכל משובח. והפעם אנחנו גם חוגגים את חג החנוכה במסיבה עם D.J יובל דרור

קורס מורים עם סרי דהרמה מירה בסטודיו "יוגה מאלה" בבית ינאי

סרי מורים בן 10 ימים בסטודיו "יוגה מאלה" בבית ינאי וסדנה יומית בשפיים. לפרטים נוספים הקליקו על התמונה להגדלה.דהרמה מיטרה, מאסטר היוגה מניו-יורק מגיע לישראל בפעם הראשונה. יעביר קורס

פסטיבל צלילים מרפאים

אירוע מוזיקה מיוחד, יום שלם של צלילים אחרים, הרכבים חדשים ואומנים מדהימים.
לפרטים אנא הכנסו לקישור.

יום שישי ה-8/10/2010 חורשתא (ליד טבעון)

יוגה ערבה

למשך סוף שבוע אחד, הערבה כולה תלבש יוגה. מתחמי תרגול של מיטב המורים מהזרמים השונים ייפתחו לאורך כל הערבה, מצומת הערבה בצפון ועד קיבוץ איילות בדרום, לאורך כ-200 ק"מ. בתי ספר ומרכזי יוגה רבים, תלמידים ומורים מכל רחבי הארץ יגיעו ויתרגלו יוגה יחדיו. המרחבים הפתוחים של הערבה במזג האוויר המדהים, בעונה הטובה ביותר במדבר, יאפשרו מפגש ייחודי המאפשר תרגול ושקט.

לפרטים נוספים היכנסו לקישור

 21-23 לאוקטובר 2010

גמר חתימה טובה
תמר


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם