תנוחת המנצח ושיסטאסנה

ושיסטאסנה I Vāsiṣṭhasana I

(המנצח= Vāsiṣṭha)

בסאנסקריט वासिष्ठ

בתנוחת הוסישטה הגוף עומד על הצד באלכסון, על יד אחת שמשתרשת ורגל תחתונה משתרשת. אנו רוצים לשמור על חיבור וגב רציף, ולחלק את המשקל באופן שווה בין הרגל ליד כדי לא ליצור עומס על היד. הנטייה הטבעית היא להישען על היד ואנו רוצים שהרגל תעבוד חזק לאדמה ותיקח משקל אליה ותהיה לנו לעוגן ולתמיכה. ככל שנשתרש יותר עם כל חלקי הרגל כעל המזרון ונשתרש עם אצבעות הידיים כך נוכל לשמור על יציבות מיירבית. כמו כן נשים לב שאנוחנו לא מקערים או מקמרים את הגב. הפתיחה של היד למעלה יכולה ליצור קיעור ואנו נאזן את זה עם מחשבה גאודסנית (כמו בגאודאסנה שיש התכנבות של הגב מעט פנימה)  ששומרת על הגב מלא ורחב.
איך עושים:
מתוך תנוחת כלב מביט מטה, נשתרש עם רגל ויד שמאל שמאל אל הרצפה,נרים את  יד ימין ונניח אותה מעט קדימה, כעת נסובב את כף רגל ימין ונניח אותה על צידה החיצוני. סובבו את האגן ימינה והניחו את כף רגל שמאל על כף רגל ימין. נרגיש את ההשתרשות של יד ורגל ימין נאריך את צידי הגב ויד שמאל תעלה מעלה בהמשך לכתף, המבט יפנה קדימה או מעלה. כל הגוף ישר ורציף (אך לא נוקשה) בין יד ימין לרגל ימין. אם האגן נוטה למטה נמשיך להשתרש כדי להרימו וניצור חיבור וקו מקשר בין קודקוד הראש לזנב. שימו לב: כתף ימין לא נמצאת מעל כף יד ימין אלא מעט לפני.ושיסטאסנה

התנוחה תורמת ל:
תורמת לריכוז ושיווי משקל, מחזקת שרירי בטן, זרועות, קרסוליים ומפרקי כף היד, משרה תחושת חוזק ובטחון עצמי.

אם קשה זה לא אומר שאני לא עושה:
לא חייבים להרים את יד שמאל מעלה, הניחו את גב כף יד שמאל על הגב התחתון
במקום להרים את רגל שמאל מעל ימין, כופפו את ברך שמאל, קרבו את כף רגל שמאל קדימה והניחו אותה על  על המזרון, הברך מעל כף הרגלף בהונות פונות החוצה.
כאבים במפרקי כתף או כף היד? אם כואב לא עושים. אם יש כאבים מדי פעם והיום לא, אפשר להיכנס לרגע לתנוחה ולראות איך אפשר לשמור על המפרקים רכים ולא דחוסים .

מרגישים בבית בתנוחה:
נסו את וסישטה II: מוסישטה I, תפסו בעזרת יד שמאל את בוהן רגל שמאל, הפנו את כף רגל כך שהבהונות יפנו מעלה והעקב מתחתיהן,  והאריכו אותה מעלה. ולא נשכח: "אימון הוא המאמץ להתייצב בכך"" אימון זה מכה שורש כשהוא מבוצע כראוי, בהתמדה ולאורך זמן" –(מתוך היוגה סוטרה) בקיצור סבלנות(:

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם