תנוחת חצי ירח- ארדה צ`אנדראסנה

ארדה צ`אנדראסנה

(חצי = Ardha , ירח = Chandra)
בסאנסקריט अर्धचन्द्रासन

 

בהאתה יוגה, היוגה הפיזית, הירח והשמש מייצגים את שני הקטבים האנרגטיים בגוף האדם. והמילה "האתה" מורכבת משתי הברות שפירושן אנרגיית הירח והשמש.

לאחר שלמדנו שיווי משקל על שני רגליים בטריקונאסאנה מגיעה תנוחת חצי ירח. בתנוחה זו נלמד להתאזן על רגל אחת וזרוע אחת דבר זזה דורש ריכוז רב.  תנוחת חצי הירח היא תנוחת שיווי משקל המתאפשרת בעיקר מתוך הפתיחה והגמישות של האגן. כל זה בעזרת ומשחק של העברות משקל ויציבות.

איך עושים:
מתנוחת הטריקונאסה  שנוטה לכיוון רגל ימין:
שימרו על חיבור וקו רציף בין קודקוד הראש לרגל שמאל, הניחו את גב כף יד שמאל על העצה, כופפו את ברך ימין והעבירו משקל לכף רגל ימין. ברך ימין נעה קדימה במישור ורגל והמשקל עובר אליה  לאט לאט, רגל שמאל תתחיל לעזוב את המזרון ולהחליק קדימה, הניחו ברכות את אצבעות יד ימין על הרצפה מול הזרת הימנית. השתרשו עם כף רגל ימין אל הקרקע והניחו לאגן להתרומם ואיתו רגל שמאל, תוך שמירה על קשר וחיבור בין כף רגל שמאל לקודקוד הראש. צד שמאל של האגן נפתח שמאלה, כף רגל שמאל משתרשת שמאלה באויר, הרימו את יד שמאל בהמשך לכתף שמאל, מבט פונה מטה או הצידה. יש לנו 4 כיווני השתרשות למטה יד ורגל ימין, למעלה יד שמאל, ימינה וקדימה הקודקוד ואחורה ושמאלה כף רגל שמאל. הגוף מונח שקט בין הכיוונים ומתארגן באיזון ושמירה על שיווי המשקל. שימו לב שהראש הוא במשך לעמוד השדרה, שהגוף לא "פורץ" את הגב מתוך הפתיחה. ושהשכמות רחבות ונושמות.

תורמת ל:
הפחתת מתח, מערכת העיכול, קואורדינציה ושיווי משקל, חיזוק שריר ליבה, ירכיים, קרסוליים  ועמוד השדרה, הארכת ירכיים פנימיות, מפשעות, חזה וכתפיים.
אם קשה זה לא אומר שאני לא עושה:
לא מגיעים עם היד לרצפה? הניחו בלוק לתמיכה ביד.
השאירו את גב כף יד שמאל על הגב התחתון.
עשו את התנוחה כשאתם נשענים על הקיר (או דמיינו קיר כזה- זה עוזר!).

מרגישים בבית בתנוחה:
נתקו את יד ימין מהרצפה.
הרימו מבט מעלה לכיוון כף יד שמאל. halfmoon2


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם