מהי מולה בנדה, ואודיאנה בנדה

bandhas

 

בנדה= שורש, מנעול, חותם.

מטרת הבנדה היא להתיר אנרגיה פרנית ולנתב אותה באופן נכון ושווה בגוף.

הפירוש של בנדה זה נעילה או אטימה. המטרה של הבנדה היא לשחרר את האנרגיה הפראנית ולכוון אותה ל 72,000 נאדיס (מרכזי האנרגיה) של הגוף המעודן

מולה בנדה

"Even an old man becomes young by constantly practicing Mula Bandha"The Hatah Yoga Pradipika. Chapter 3. #64

המולה היא שורש, וממוקמת באזור האגן. בנדה היא נעילה.

הפעולה הפיזית היא נעילה/איסוף פנימה של פתחי אגן התחתון בסוף הנשיפה והיא אחראית על האנרגיה/פראנה הדרושה ליציבות הגוף, ובנוסף אחראית לנתב את האנרגיה הפרנית אל האודיאנה.

לתרגול המולה בנדה יש יתרונות רבים, בניהם השפעה ישירה על מערכת העצבים באזור האגן, תרגול מגביר זרימה מוגברת של דם, מחזק את איברי האגן, את שרירי האגן, מאזן את המערכת ההורמונאלית, מיטיב עם דלקות חוזרות.

ברמה האנרגטית המולה בנדה מעירה את אנרגיית הקונדליני הממוקמת בצ'קרת הבסיס ובכך עוזרת לשמר את כוח החיים, אנרגיית האפנה עולה כלפי מעלה, הפרנה לא דולפת כלפי מטה וכל הגופים כל המערכות מקבלים עוד מאנרגיית החיים.

אודיאנה בנדה:

"Uddyana-bandha-the destroyer of all sins and sorrows."
The Siva Samhita. CH 4. #48
uddiyana-bandha (1)uddiyana-bandha

משמעות המילה אודינה היא לעוף למעלה. אודיאנה ממוקמת באזור הבטן.
על ידי טכניקת נשימה בסוף הנשיפה, הסרעפת עולה כלפי מעלה והבטן נאספת פנימה באופן מכוון כלומר אנו נמצאים בעצירת נשימה עם בטן ריקה ללא אויר ומקפלים את הבטן פנימה. כשאנו מרגישים שזה מספיק נשחרר את הבטן ונשאף חזרה בעדינות. ושוב נחזור על הפעולה…בכך כל האיברים הפנימיים בבטן מקבלים עיסוי עמוק.

לתרגול זה יש השפעה ישירה על מחזור הדם. התרגול מעורר ומפעיל את אש העיכול- האגני ובכך מחזק את הקיבה, את הכבד, הטחול, הלבלב, הכליות ומקל על בעיות עיכול ובעיות של תקיעות בכבד. התרגול עוזר בבעיות של עצירות,ומקל מאוד במקרים של עייפות, חרדה ומתח

אפשר להרגיש אותה יחסית בקלות בתנוחת כלב מביט לאחור כשמכניסים את הבטן בסוף הנשיפה פנימה או בעמידה מכופפת או בישיבה.

שתי  הבנדות אוספות את האנרגיה בגוף, נותנות קלילות, כוח ובריאות לגוף, ועוזרות לבנות אש פנימית חזקה.

ג'אלאנדהרה בנדה
Contract the throat and press the chin firmly against the chest. This is called Jalandhara Bandha, which destroys old age and death

Yoga - Übung - Meditation - Entspannung

ג'אלאנדרה בנדה ממוקמת בגרון והמשמעות היא על ידי הפעלה מיוחדת של שרירי הצוואר מתרחשת נעילת גרון. נעילת הג'אלאנדרה מזרימת פראנה למערכת העצבים, לכלי הדם ולכל אזור הצוואר והגרון. התרגול מאזן את בלוטת האצטרובל האחראית בין השאר על מערכת העצבים הסימפתית ועל ייצור הורמונים. על בלוטת יותרת המוח, בלוטת התריס הקשורה לחילוף חומרים ובלוטת התימוס הקשורה למערכת החיסונית ולהאטה של תהליכי הזדקנות. ברמה אנרגטית הנעילה מפעילה את אזור צ'אקרת הגרון האחראית בין השאר לביטוי עצמי ותקשורת.

הג'אלאנדהרה בנדה מתרחשת באופן ספונטאני  בצורה מעודנת  בהמון אסאנות הודות לדרישטי. (נק' מבט), או בתנוחת עמידת הראש. הנעילה מונעת בריחה של אנרגיה פראנית ועוצרת הצטברות לחץ בראש.  בלי שליטה בבנדה, הנשימה לא תהיה נכונה והאסאנות לא יביאו תועלת.

Bandhas


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם