הרהורים על המהפכה והזמנה למעגל שירת עולם

אויש…אנחנו באמת כאלו שטוחים?

במוצ"ש האחרון שבתי מריטריטט יוגה וניקוי מיצים נוסף. היה מסקרן ומספק להיות עדה לרצון של כל המשתתפים לפתוח דף חדש, לקום ליום ראשון חדש ולהרגיש קצת יותר טוב עם החלטות, בחירות והעדפות. זה התחבר לי טוב עם הרצון לשינוי שמרחף באוויר אז נסעתי ישר מיחיעם להפגנה בת"א. נחושה צעדתי לכיוון הבמה אך גיליתי שיש עוד כמה אלפים נחושים כמוני… בלילה לא נרדמתי כי חשבתי הרבה על מה שקורה מסביב. איך הכל מתחבר להכל… איך המחאה הזו קשורה קשר עקיף וישיר לשאלה מי אנחנו ומה אנחנו עושים פה ולאן כל זה הולך. איך המחאה קשורה לאמא אדמה, ליחס שלנו לגופנו, לכמה גבולות אנו שמים לכוחות מבחוץ שישפיעו וישגעו אותנו…
שנים שאני מציקה פה בניוזלטרים שלי בעניין תרבות הצריכה הראוותנית והמיותרת של החברה הישראלית. אתם מוזמנים שוב לקרוא על חמשת ה R של צריכה נכונה. היום עם גל המחאות נראה כי יש איזה תזוזה קטנה בהכרה שאנחנו עבדים של תאגידי הענק. לא רק הטייקונים הם הילד הרע שאשם במצב שלנו… גם שטראוס, תלמה, אסם וכל הג'מעה אשמים. או בעצם בעיקר אנחנו אשמים. איך אומר סחרוב המלך "כולנו עבדים של מישהו… שיש לנו כזה כאילו…" אני שמחה שהפייסבוק מלא דיבורים על חרם צרכנים וכו'. אולי זה רק בדיבורים בפייסבוק ואולי זה כבר ממש שינוי בהכרה. ובעצם הפייסבוק הביא לשינוי בהכרה… אז יש תקווה.

שבוע שעבר כתבתי בפייסבוק על "אסם" שהשקיעה שנתיים של ניסויים ו 30 מיליון ש"ח בפיתוח בייגלה שטוח. בייגלה שטוח. עוד סוג של בייגלה. הפעם כזה שמייצג את העם היושב בציון… מעבר לכאב לב על כסף שנשפך בשביל שלילדי ישראל יהיה עוד חטיף חדש להתלהב ממנו בקיץ הזה, המחשבה כי ישנם אנשים שאשכרה יושבים והוגים עוד ועוד רעיונות של מוצרים שכאלו, המחשבה הזו, שיש למישהו כזה ג'וב שכזה…מחשבה מטרידה… ויותר מטריד אותי אישית- הקהל השבוי שבולע את זה. שמעתי שזה בייגלה שנמכר בטירוף. אל דאגה, מישהו קונה את זה, "אסם" יחזירו את ההשקעה ועוד ירוויחו בענק.

חשבתם פעם על כמות המוצרים שיש על המדף בסופר? במקררים בסופר? תחשבו על כמה סוגי פסק זמן אתם מכירים? אני נזכרת בלפחות 15 שראיתי בפיצוציה בשכונה. 15 סוגים רק של פסק זמן… עכשיו תחשבו כמה סוגי שוקולדים/גלידות/מעדנים/חטיפים/דגנים…יופי. ועכשיו בנות דמיינו את המדפים של הקוסמטיקה/שמפו… כמה גרסאות של אותו הדבר. קרם יום, קרם לילה, קרם לעפעפיים, קרם לבהונות רגל ימין, קרם לנחיר שמאל… אלו אותם מוצרים רק עם טוויסט קטן. כניסה לסופר מרגישה כמו כניסה למסיבת טראנס מופרעת כשכולם דלוקים, מרוב הצבעים והגודל כואב הראש…
למזלי זכיתי לגדול בשנות השמונים, ידעתי מה זה צניעות ופשטות. זכורה לי הקנאה העזה שחשתי בגיל 14 כשבבית של השכנים היה קורנפלקס (הכי הכי פשוט, כשלאסם היה רק סוג אחד). הייתי מביטה בשקיקה בקופסא הנכספת על המקרר, מחכה שיציעו לי קערה של הזהב הקריספי הזה עם חלב… זה היה הדבר הכי מהפכני שאכלתי בחיים. לפני כן לא הכרתי כזה מזון שהוא כ"כ כייפי… והיום יש כ 50 סוגים של הרעיון הזה על המדף. בכל מטבח ממוצע תמצאו לפחות שלוש. ועל זה אני אומרת- שפע מדומה. כביכול החופש לבחור, אבל זו לא בחירה בחופש. חופש של התודעה משטיפות מוח  של פרסומות. גם אם אנחנו חסינים בפני זה, הילדים לא יודעים עדיין להבדיל ולסנן את נהר השפע המדומה הזה.  הכל אותו מוצר רק בטוויסט קטן, את הטוויסט הזה אנחנו בולעים. אז כן, גדלתי בבית צנוע, פשוט, אפילו מתחת לממוצע. דבר שהוביל אותי להיות צרכנית חושבת וחכמה. עליי פרסומות לא עובדות. נקודה. גם כי אין לי טלוויזיה אך בעיקר כי אני יודעת מה אני צריכה. אהבה. כולנו צריכים אהבה וסביב זה הכל סובב. תרבות, אמנות, מוסיקה, תזונה, מלחמות… כולנו רוצים חיבוק ובמקום זה קונים גלידה. כולנו רוצים להיות אהובים ולכן משקיעים את מיטב כספנו באמצעים שיעשו אותנו יפים יותר. כי מכרו לנו את הלוקש הזה שככה נמצא אהבה.
עוד למזלי אחד– יש סביבי אנשים מודעים, נבונים והוגנים. השבוע רציתי לרכוש חומרי ניקוי אקולוגים/חיתולים/מגבונים וכו'. רן אשר גר  בזכרון יעקב  ויש לו חבר שמייצר מוצרים ידידותיים לסביבה ומביא לי את המוצרים עד הבית. ביקשתי ממנו נוזל לכביסה, נוזל לשירותים, נוזל לרצפות, נוזל לכיור…  והציע לי להתאים את מטרת המוצר למטרת הניקוי לקנות "נוזל רב שימושי" ופשוט להשתמש בו עם מהילה של מים שונה למטרות שונות. שמחתי שהוא לא ניסה לדחוף לי עוד מוצרים. זה מרגיש נעים ונכון לקנות מאדם שמייצר הכל לבד ועוד התפיסה שלו היא אקולוגית. (ודיר באלאק קוראים אהובים להתנפל עליי ולומר לי שאקולוגי זה יקר!!! 40 שקלים ל 4 ליטרים של מרכך כביסה מרוכז ביותר שמיועד לעשרות כביסות…זה מחיר שפוי) אז יש אלטרנטיבה לטירוף. ועל הדרך גם לצאת בסדר עם אמא אדמה.
עוד תחום שבו איבדנו פרופורציה- מתנות לחגים. אי אפשר כבר לבוא לארוחת חג עם תבשיל טעים? חייבים לקנות מתנה לכולם? ושלא לדבר על טירוף כמויות האוכל בחגים… ממש סרט אימה. אוכלים עד שאי אפשר לזוז. ומה עם יום האהבה? שבכל מקום מפמפמים לנו לבבות וקיטש. כאילו מה? אהבה אמיתית לא צריכה להיות עטופה בנייר וסרט מרשרש…
והנגע של תרבות הצריכה הכל כך אמריקאית שלנו מחלחל לכל תחום בחיינו, לא רק סביב קניות. פעם כשהייתי קטנה היינו נוסעים כל שבת לחורשה, כל המשפחה יחד לפיקניק, או עושים מסלול בטבע, צעידה אמיתית ברגל, ממש מזיעים!!! לא מטיילים באיזה סרט תלת מימד. היום הבילוי המשפחתי הפך להיות בקניונים ממוזגים (עוד מחלה חדשה של השנים האחרונות…) במסע קניות. כל גיחה מהבית מגהצים את הכרטיס אשראי (עוד מחלה שלא נדע…) שהיום אגב, ניתן לכל ילד בן 16 באופן אוטומטי. לילדים בני 20 כבר יש כרטיס אשראי אחד או יותר ומינוס שמגבה אותם.
אני יכולה עוד להמשיך פה בשלל דוגמאות. הפואנטה היא אחת. סבבה מה שקורה בחוץ עם זעם העם. זה נכון. לגיטימי. זה היה מתבקש כבר אחרי כל השנים שדרכו עלינו, מעמד הביניים. אבל מה עם שינוי אישי שלנו? למה לחכות שאיזה ביבי זחוח ויהיר יעשה למעננו את שאנו יכולים לעשות למען עצמנו. חמשת ה R של צריכה ירוקה/חכמה הם תמצית מזוקקת של הרעיון שעומד מאחורי כל התנועה הירוקה. אם נבין שפעולה ירוקה היא למעשה עבורינו והכל חוזר אלינו אז נתחיל בשינוי שלנו.
ולסיכום קוראים יקרים:
תפקחו את העיניים תסתכלו סביב… יש סביבנו שפע של יופי, עניין, אנשים מרתקים, אפשרויות, הזדמנויות לחוות אושר טהור. אבל לפני זה-
תעצמו את העיניים תסתכלו פנימה… הכל כבר שם. Built In מה שנקרא. בלי איפור וקרמים אנחנו יפים בנשמה שלנו.
אני יודעת שיצא לי כמו דיפאק צ'ופרה ביום לא טוב
אבל החום והאש הפנימית גם צריכים ביטוי…
שיהיה המשך שבוע טוב
תמר

ועוד אני תוהה… איך יראה השבוע שלנו? תלוי איך נתחיל אותו…

שמחה להזמינכם לנסות יוגה בראשון ב 7:30 בבוקר עם נעה ישראל הנפלאה… תראו מה זה עושה להמשך היום/השבוע שלכם לפתוח בטוב את השבוע…

NIA

אין לי מושג ממש מה זה אבל זה קורה פה אצלנו וזה עושה כל כך טוב לגוף… שיעור ריקוד זורם וכייפי עם מנחה מדליקה שפשוט עושה חשק לזוז… השיעור יצא לחופש אך ישוב בגדול בספטמבר, ימים ראשון ורביעי ב9:30  ויימשך שעה. לפרטים נוספים ותמונות…

נפתחה קבוצת יוגה להריוניות – ימי שלישי 16:15

תקופת ההיריון מלווה בשינויים פיסיולוגיים, הורמונליים ורגשיים. המודעות לגוף נמצאת בד"כ בשיאה בתקופה זו והאחריות על תפקוד תקין וטוב של הגוף נעשית חשובה ביותר. היוגה מספקת כלים המאפשרים להאט את הקצב, להתחבר אל עצמינו ולשלוט בתהליכים העוברים על הגוף…

סדנת יוגה פסיכותרפית

נתרגל סגנונות וטכניקות יוגיות שונות המשלבות תנועה לצד סטאטיות, תרגילי נשימה, מדיטציות עם מוזיקה, דגשים ועקרונות טנטרים כגון שימוש בויזואליזציות, בצלילים, עבודה עם אנרגיות וערוצי אנרגיה,לצד התבוננות קשיבות ונוכחות. הזדמנות נדירה למגוון רחב ועשיר שכולו מרחב של ריפוי אמתי – טיפול בכאב של ההיפרדות מטבענו האמתי והחופשי.

20/08 מעגל שירה מקודשת עם אביב אגמי

שירה מקודשת הינה דבר עתיק. משחר ההיסטוריה היו בני האדם נאספים בלילות ירח מסביב למדורה כדי להתחמם ולאסוף כוח. המקצבים והנעימות העתיקות הדהדו בקצב הלב והנעימות השבטיות שיקפו את מרחבי הנפש, החוויה, והפליאה של האדם הקדמון. במיתרי הגיטרה, בקצב התוף ובעיקר בשירת הלבבות, אנו פותחים מרחב שבו הנשמה יוצאת למסע המקודש אל עבר מרחביה שלה.

10/09 יום פתוח לקראת קורס למורים עם אובי ליפשיץ

בספטמבר 2011 ייפתח בצ'אנדרה קורס מורים ל"ויניאסה יוגה" בהנחיית אובי ליפשיץ אשר תעביר את התוכן המעשי ומורים נוספים אשר ינחו את החלקים התיאורטיים. אנו פותחות יום זה לכל המעוניינים להצטרף לקורס. במסגרת יום זה יהיה ניתן להכיר את אובי, לתרגל עמה ולשאול שאלות לגבי התכנים של הקורס. הקורס מיועד למעוניינים ללמד יוגה ולאלו הרוצים להעמיק את האימון וההבנה שלהם ביוגה.

17/09 אנטומיה חוויתית של סרעפות הגוף עם מיכל ירקוני

סרעפות הן מבנים אופקיים בגוף, בדרך כלל רקמת שריר או רקמות חיבור, המפרידות ותומכות במבנה האנכי של הגוף. לכל הסרעפות, תנועתיות דומה של התפרשות ואיסוף, תנועה המסונכרנת עם הנשימה. סדנא זו תתמקד בשלוש סרעפות עיקריות- רצפת האגן, סרעפת הנשימה ותיבת התהודה. המפגש ישלב למידה תיאורטית וחקירה חוויתית דרך תרגול אסאנות, דמיון מודרך, תנועה, נשימה ומגע. מיועד למתרגלים ומורים ליוגה ולמטפלים מתחומים אחרים הבקיאים בשפת היוגה.

24/09 בלוז הסוכר עם זהר צמח וילסון

יועץ הבריאות והתזונה זהר צמח וילסון יציג עבורנו גישה תזונתית שונה שאינה באה למחוק לנו את הטעם המתוק שבפה אלא לעשות קצת סדר בעולמנו התזונתי שיצא מאיזון בדורות האחרונים. יחדיו נראה כיצד אפשר לרדת מרכבת ההרים הפיזית והנפשית. אתם מוזמנים לבוא וללמוד אודות הסוכר ועל הקשר שבין אוכל ומצבי רוח בסדנה משעשעת ועשירה בידע שתעורר שינוי בחייכם.

15-17/10 סופשבוע יוגה וניקוי מיצים עם זהר, אביטל ותמר

אנו מזמינים אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב פסטורלי של טבע. זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). שלושה ימים מרעננים ומלטפים באתר נופש עם טבע יחיד במינו מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי ניקוי הגוף והראש ומילוי המצברים.

22/10 ערב בנות ובגדים

כל אחת מביאה את כל מה שלא בא לה ללבוש יותר ורוכשת לעצמה פריטים חדשים ב 10 ₪ לפריט. אנו מתחילות לאסוף בגדים כבר עכשיו, אתן מוזמנות להביא בגדים, תיקים, אקססוריז וכל מה שנראה לכן מתאים. ועקב ההצלחה המסחררת אנו שוב מציגות – פריסטו הספרית – מביאה עיצוב שמח ומקורי בהתאמה אישית.

3-6 בנובמבר – תשמרו את התאריך הזה ביומן!!!

סופ"ש יוגה ערבה שני מתחיל להתניע…

ישששש!!!!! החברים מהדרום הרימו טלפון השבוע והציעו לי להשתתף בשנית ב"יוגה ערבה" – הפקה מקסימה שעלתה לאוויר לפני שנה והיתה מוצלחת במיוחד. לשמחתי הגדולה הסופ"ש שלי יהיה באותה פינה יפיפיה "ימי מדבר" ביישוב צוקים. בינתיים כנסו לראות תמונות בעמוד הפייסבוק שלי. פרטים מלאים בקרוב

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. השיעורים בשני עם אדם הראל עוברים לשעה 08:45-09:45

2. 
הגיע לחנות הספר "דרך גבר" מאת דיווד דיידה בתירגום והקדמה מאת הרב אוהד אזרחי

3. מיכל ירקוני אהובתנו עוברת להתגורר מחוץ לעיר. אנו מאחלים לה הצלחה רבה אבל לא מוותרים עליה… החל מאוגוסט מיכל תלמד בימי שלישי ב 9:15 ימי שני ב 18:00 יועברו ע"י אדוה אופיר.

4.  כנסו לקרוא על הפוקוס החדש במרכז שלושת הגונות

5.  פגישות אבחון דרך תנועה מומלץ לכל מי שרוצה להבין את מאפייני היציבה והתנועה הייחודים לו לקבוע מפגש שכזה עם אוהד אינטרטור

6. דרושים

1. רושמת לימי שלישי בבוקר תמורת תרגול
2. מנקה לימי שלישי לילה תמורת תרגול
3. עבודה משרדית תמורת תרגול
עובד/ת בסטנדביי לפתיחה/ ניקיון/ רישום לשיעורים וסדנאות גם בסופ"ש. לפרטים צרו קשר

7. כרטיסי חנייה במחיר מוזל

ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

8. השכרת הסטודיו לפי שעה:

אנו מציעים את הסטודיו להשכרה במגוון ימים ושעות כקליניקה או כחלל לסדנאות ולפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי. לפרטים צרו עמנו קשר

המלצות של תמר

18-20/8 פסטיבל המים. סדנאות חוויות הפעלות ונופש

אחרי שנים של הנחייה בפסטיבלים אני שמחה סוף סוף להגיע כאורחת לפסטיבל חדש, קטן ואינטימי… בשבי ציון שבגליל המערבי, סופ"ש עם טובי המנחים בישראל. סדנאות ופעילויות מהבוקר עד הלילה. סדנאות ריו-אביירטו במים, טיפולי מים, תזונה בריאה, תאטרון פלייבק, טנטרה, תקשור ומיסטיקה,פסיכודרמה, ריקודי בטן,  תיאטרון פלייבק, ריקודי בטן, ריברסינג, מתחם ילדים. מה עוד? בואו…
טלפון להרשמה ובירורים: 03-6818776 להרשמה ופרטים נוספים.

שיהיו לנו ימים יפים עם הרבה תנועה

אוהבתמר