שפע תזונתי, ניקוי מיצים ויוגה וסדנת איינגר עם אייל שיפרוני

הרהוריה של מפדלת אורבנית

בשבת האחרונה, בסיום שיעורי הבוקר פה בצ'אנדרה פידלתי על דיזנגוף לארוחה משפחתית. בשוונג של הנסיעה, ליד רחוב גורדון, ראיתי מחזה לא נעים. יונה פצועה מנסה לעוף ועורב מנקר בה במרץ, לא נותן לה להתרומם. ישר ירדתי מהאפניים וגרשתי אותו, את העורב המנקב.

השחור המכוער עף לו לעץ מעליי ופשוט חיכה שאזוז. אני עם העין עליה, הוא עם העין עליי. ככה, ראש בראש אני והוא. נתקעתי בג'וב החדש שלי כשומרת יונים כמה דקות. סצינה מוזרה לכל הדעות. הרגשתי לרגע גיבורה גדולה ואצילה. היה כיף.

ואז חשבתי על הטבע ואיך אנחנו מקשרים אותו להרמוניה פסטורלית, נופים, בעלי חיים, מזג אוויר… הרי אנחנו כל הזמן רוצים להיות בטבע, בטבעיות. אבל הטבע הוא גם אכזר, טורף, הישרדותי, מסוכן וקשה. הסצינה הזו שראיתי בדיזנגוף פינת גורדון היא שיא הטבע, רק שההתרחשות שלה במיקום אורבני לא הסתדרה לי בעין.

פידלתי משם.

(את המצפון שלי ניחמתי אתמול על הבוקר כשהצלתי שני ג'וקים מנעל של מישהי פה במשרד. נחשו מי…)

המשך שבוע טוב לכולם!!

המלצה על המורה שלי…

החיים במושב הביאו איתם הרבה הפתעות נעימות של חיבור לאדמה, למטבח, לבייבי וגם ללמידה שלי בתחום היוגה. התמזל מזלי ובנסיעה דרך השדות אני תוך שבע דקות בזכרון יעקב, מתייצבת במרכז יוגה הביתי והמקסים של אייל שיפרוני. מעט מאד מורים היו לי, כולם היו לתקופות ומכולם למדתי משהו. אל אייל אני מגיעה אחרי שנים של התבשלות איטית על אש נמוכה בתרגול איינגר יוגה. אייל נחשב מורה איינגר קלאסי, דייקן, קפדן אך בעיקר בעיקר, וזה חשוב כשמתרגלים איינגר, בעיקר נעים וחייכן. נשמע כמו חמשיר של ילדה בכיתה א' על המורה האהוב… אבל זה באמת ככה!

אני גאה ושמחה לארח אותו אצלי לסדנת עומק מרתקת:

29/01 סדנת תנוחות הפוכות ופראנאיאמה עם אייל שפרוני

מתרגלים ותיקים יודעים את החשיבות של התנוחות ההפוכות ושל פראנאיאמה, אלו המשאבות שטוענות את המתרגל באנרגיה ומאפשרות לו לפעול מתוך מרץ ושמחת חיים. בסדנה נתרגל שהיות ארוכות יחסית בתנוחות ההפוכות ונעמיק בפראנאיאמה.

ובמוצ"ש הקרוב: הרצאה בנושא שפע תזונתי עם זהר צמח וילסון

כשאנחנו נכנסים היום לסופרמרקט אנחנו עלולים להתבלבל מהשפע העצום של מוצרי מזון. האם השפע הזה אמיתי? זהר צמח וילסון ידריך אותנו כיצד נמדד שפע תזונתי: ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, חלבונים, פחמימות, שומנים, ועוד. אנו נגלה שמרבית מוצרי המזון המגיעים במארז אינם מעניקים לנו גיוון משום שהם עשויים מאותם שלושה רכיבים.

ניקוי (צום) מיצים בגליל

שוב הקסם הזה יוצא לדרך… זהר אביטל ואנכי (יחד עם בייבי אמור שלנו) מנחים סופ"ש מרפא ומרווה לנשמה וכמובן לגוף. אני אלמד שם יוגה כל יום ואשמח לראותכם שם איתי. הפעם הריטריט יתקיים במלון חופית (בית חווה) שבמושב שבי ציון בגליל המערבי. המקום טובל בירק ונמצא בסמוך לרצועת חוף מהיפות בארץ. אני מזמינה אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב פסטורלי של ים וטבע. זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). פרטים בלינק.

12/02 סדנת טרי יוגה עם חן עין-הבר

טרי יוגה – אמנות הזרימה, כפי שפיתחה קלי ריי, יוגיני בעלת הכרה בינלאומית ומעיין השראה לאינספור מתרגלים בעולם. שיטה המאחדת נשימה ומודרה עם אסנה דינאמית ומתמדת על מנת ליצור זרימה מוגברת של פרנה. בסדנה הקרובה נתרגל סדרה מרמה 1. בה נתעכב על למידה של התנועה הייחודית לשיטה.
נקדיש זמן גם למדיטציה ולפרנאימה, כמו גם להרפיה עמוקה לרקע צלילים עילאיים.

אירועים בינואר

15/01 הרצאת שפע תזונתי עם זהר צמח וילסון
20-22/01 ניקוי (צום) מיצים עם זהר צמח וילסון
29/01 סדנת תנוחות הפוכות ופראנאיאמה עם איל שפרוני

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. אנו רוצים לפתוח שיעורי בוקר חדשים בראשון ושלישי ב 9:00 או מוקדם יותר.

נשמח לדעת אם יש עניין בכאלו ואם כן אז אשטנגה או ויניאסה? אנא החזירו לנו מייל עם רצונכם על מנת שנתארגן בהקדם

2. שיעור חדש במוצ"ש בשעה 17:00 החל מפברואר. השיעור יהיה ברוטציה בין שני מורים. פרטים מלאים בהמשך.

3. חל מפברואר – אביגיל מחליפה את אסנת ימי חמישי ב-18:00

4.  שיעור בוקר חדש עם תמר

החל מ 27/1 תמר תלמד שיעור חדש בימי חמישי ב 9:15 ויניאסה רמה 1,2 (הרמה הסופית תקבע בהתאם למי שיגיע לשיעורים הללו, אך הם לא יהיו פתוחים למתרגלים חדשים). כמו כן, תמר מתחילה ללמד ברידמן למשך חודשיים והשיעורים שלה בימי רביעי ב-18:00 בין ה-19/01 ל-30/03 יועברו ע"י אביגיל שסטצקי.

5. כרטיסי חנייה במחיר מוזל

ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחיוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

6. השכרת הסטודיו לפי שעה:

אנו מציעים את הסטודיו להשכרה במגוון ימים ושעות כקליניקה או כחלל לסדנאות ולפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי. לפרטים צרו עמנו קשר

7. המלצה על שיעורים שאינם במערכת בזמן שהסטודיו מושכר

אני שמחה לספר שלושה שיעורים מקסימים אשר מתקיימים אצלנו במרכז בשעות שהמקום מושכר, אולי תרצו לנסות אותם:

שיעור עיצוב וחיזוק הגוף (כרגע יש רק נשים אך גם גברים מוזמנים בכיף) בימי רביעי 21:30-22:30

שיעור בלט יצירתי לילדות (גילאים 4-5) שני 16:30-17:15

שני השיעורים הם בהדרכת ריבי לייבה, רקדנית ובוגרת האקדמיה הגבוהה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושלים, בעלת תעודת הוראה ובעלת ניסיון של למעלה מ- 10 שנים בלימוד בלט בגיל הרך, ילדות ובוגרות.

ניתן להגיע לשיעור ניסיון וליצור קשר עם ריבי בכל שאלה 052-2-804764

קבוצת קרטה לילדים נפתחה בימים ראשון ורביעי בהדרכת מורה מקצועי ומנוסה, דגש על יציבה נכונה, תנועה, קורדינציה, שיפור יכולת קשב וריכוז, העלאת דימוי עצמי והגנה עצמית. לגילאי  5 ומעלה, בנים ובנות. צרו קשר עם איציק כהן 054-8054488

זהו, די

אוהבתמר