אנטומיה של הנשימה עם מיכל ירקוני ובלוז הסוכר עם זהר צמח וילסון

קוראים יקרים

מידי פעם אני מוחה פה בריש גלי על תרבות הצריכה וחוסר האיזון והצדק בחלוקת השפע בעולם. תמיד נראה לי כי יש בעולמנו הצפה של בגדים ומזון רק שמשהו בחלוקה שלהם השתבש. במוצ"ש האחרון התקיימה במרכז מכירת בגדים יד שנייה אשר נאספו מתלמידות (בעיקר מתלמידות…) האירוע היה מקסים ונעים. תודה ענקית לכל מי שתרמה ועזרה. בין כל הבגדים הרבים שזרמו לפה נשלפה לה חצאית חדשה לגמרי עם תווית המחיר עליה. אחותי האחת והיחידה שבלעדיה לא הייתי מצליחה להפיק אירוע כזה, עדן, הציצה במחיר ושתינו חשבנו יחד איזה אבסורד. חצאית שעלתה למישהי מאות שקלים ולא נלבשה (!!!) נמכרת עכשיו ב 10 ש"ח. מאות שקלים. ניסיתי לדמיין מי רכשה אותה. אולי סטודנטית, אולי מלצרית, אולי עורכת דין. חשבתי על שעות העבודה הרבות שאותה בחורה עבדה והקלות שבה "שרפה" מאות שקלים (299 אם להיות מדוייקת) על חצאית שלא נלבשה. לא חאראם? אולי  די? במקום לרכוש יותר, פשוט תעבדו פחות,תמחזרו, לכו לים, תנשמו.

הנה שוב תזכורת כי אנחנו כל הזמן שוכחים. חמשת ה R שאם ניתן עליהם את הדעת מידי פעם אז יהיה לנו שפע של כסף, זמן לעצמנו, זמן לנשימה ולנשמה:

Reduce להוריד את הצריכה של הכל מהכל. רגע לפני שקונים חצאית או חולצה לחשוב "אני באמת צריכה??"

Reuse להשתמש שימוש חוזר בכל מה שניתן. עד שהמים החמים מגיעים במקלחת, שימו דלי. תשקו עם זה עציצים…

Recycle למחזר. יש לי לפטופ בן כ 8 שנים שקיבלתי מתנה.

Refuse לסרב. לשקיות בסופר, למבצעים מיותרים, לקנות עוד אחד כדי לקבל את השלישי מתנה ועוד ועוד

Repair לתקן. רהיטים, בגדים, מכשירי חשמל. כמעט הכל ניתן לתיקון

חלק מההכנסות של הערב הועברו כתרומה לנשים דרות רחוב במקלט בדרום העיר. "דלתות של תקווה" זה שם המקום.

שיהיה לנו המשך שבוע מקסים וקליל מדברים מיותרים

ובמוצ"ש הקרוב, את זה אני לא מפספסת, אחרי הרבה זמן של שקט סוף סוף סדנה עם מיכל ירקוני:

28/05 מרחב לנשימה עם מיכל ירקוני

הנשימה היא החוט המקשר בין כל הזרמים השונים של היוגה ותרגולי גוף-נפש. היא מתרחשת באופן אוטומטי אך גם ניתן לכוון ולנתב אותה בעזרת התודעה. הפנמה גופנית של האנטומיה של הנשימה נותנת כלים לפרימה של דפוסי נשימה משובשים, וויסות של מערכת העצבים והבנה עמוקה, מבפנים, של הקשר בין הנשימה ליציבה, לתנועה ולמיטביות של האדם. המפגש ישלב למידה תיאורטית וחקירה חוויתית דרך תרגול אסאנות, דמיון מודרך, תנועה, נשימה ומגע. מיועד למתרגלים ומורים ליוגה ולמטפלים מתחומים אחרים הבקיאים בשפת היוגה.

04/06 בלוז הסוכר עם זהר צמח וילסון

יועץ הבריאות והתזונה זהר צמח וילסון יציג עבורנו גישה תזונתית שונה שאינה באה למחוק לנו את הטעם המתוק שבפה אלא לעשות קצת סדר בעולמנו התזונתי שיצא מאיזון בדורות האחרונים. יחדיו נראה כיצד אפשר לרדת מרכבת ההרים הפיזית והנפשית. אתם מוזמנים לבוא וללמוד אודות הסוכר ועל הקשר שבין אוכל ומצבי רוח בסדנה משעשעת ועשירה בידע שתעורר שינוי בחייכם.

11/06 מדיטציית ויפסאנה מבית  "תובנה" עם רני עובדיה

מדיטציית תובנה (ויפאסנה) היא שיטה בת 2500 שנה של התבוננות ישירה ופשוטה בתהליכי גוף-נפש באמצעות תשומת לב מלאה ורגועה. מדיטציית תובנה מסייעת לנו להשתחרר מדפוסי חשיבה גורמי סבל ולפגוש באופן שלם יותר מצבים של עונג וכאב, עצבות ושמחה, פחד ותקווה המגיעים עם זרם החיים. כשאנו מתחברים לבהירות ולשקט הטבעיים שבעומקנו, חיינו מתברכים בנוכחות בריאה מיטיבה ויציבה בנסיבות חיים משתנות.

14/06 מעגל שירה מקודשת עם ויסמאי

קול האור הוא מעגל שירה מקודשת, המאחד קולות רבים לקול אחד, פותח את הלב ומאפשר חוויית שותפות והתרוממות. השירה נובעת מתוך התכוונות ליבנו אל המקום הפנימי בנו, בו קיימת תמיד ידיעת האחד. במהלך הערב, השירה תחבר אותנו פנימה אל עצמינו ובו-זמנית החוצה אל המעגל- כך מתמוססת תחושת הנפרדות מהעולם, ונוצרת חוויית אחדות.

16-18/06 יוגה וניקוי מיצים בשבי ציון עם זהר צמח וילסון, אביטל סבג ותמר עדי

אנו מזמינים אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב פסטורלי של ים וטבע. זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). שלושה ימים מרעננים ומלטפים באתר נופש עם טבע יחיד במינו מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי ניקוי הגוף והראש ומילוי המצברים.

25/06 יום פתוח לקורס מורים עם אובי ליפשיץ

בספטמבר 2011 ייפתח בצ'אנדרה קורס מורים ל"ויניאסה יוגה" בהנחיית אובי ליפשיץ אשר תעביר את התוכן המעשי ומורים נוספים אשר ינחו את החלקים התיאורטיים. אנו פותחות יום זה לכל המעוניינים להצטרף לקורס. במסגרת יום זה יהיה ניתן להכיר את אובי, לתרגל עמה ולשאול שאלות לגבי התכנים של הקורס. הקורס מיועד למעוניינים ללמד יוגה ולאלו הרוצים להעמיק את האימון וההבנה שלהם ביוגה.

4,11,18,25/07 אני בתנועה משמע אני קיים עם מיכל ירקוני

תנועה היא הדרך הראשונית בה אנו לומדים על קיומנו ועל העולם ומהווה בסיס לתהליכי הלמידה וההתפתחות בכל הרבדים של הגוף-נפש. תנועת הגוף מתפתחת באופן אורגני בתבניות או ארגונים המכוונים לאפשר תנועה זורמת וחסרת מאמץ.
בסדרת הסדנאות נחקור את שלבי התפתחות התנועה בגוף וכיצד הם מהווים בסיס ותמיכה לתרגולים גופניים (יוגה, מחול, אמנויות לחימה) ולטיפולים המשלבים עבודת גוף-נפש. הסדנאות ישלבו למידה תיאורטית וחקירה חוויתית דרך דמיון מודרך, תנועה, נשימה ומגע.

אירועים במאי

28/05 מרחב לנשימה עם מיכל ירקוני

אירועים ביוני

04/06 בלוז הסוכר עם זהר צמח וילסון
11/06 מדיטציית ויפסאנה מבית "תובנה" עם רני עובדיה
14/06 מעגל שירה מקודשת עם ויסמאי
16-18/06 ניקוי מיצים עם זהר צמח וילסון, אביטל סבג ותמר עדי

אירועים ביולי

4,11,18,25/07 אני בתנועה משמע אני קיים עם מיכל ירקוני

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. השיעור של אדם בימי שני עובר לשעה 08:00 החל מיוני

2. ביוני נפתחת קבוצה של יוגה לנשים בהריון. ימי שלישי ב 16:15 הרשמה מראש. פרטים מלאים אצלנו

3. שיעור הבוקר ביום ראשון הועבר לשעה 07:30 עם נעה ישראל

4. כנסו לחנות שלנו לראות רעיונות למתנות

5.  פגישות אבחון דרך תנועה
מומלץ לכל מי שרוצה להבין את מאפייני היציבה והתנועה הייחודים לו לקבוע מפגש שכזה עם אוהד.

6. דרושים

עובד/ת בסטנדביי לפתיחה/ ניקיון/ רישום לשיעורים וסדנאות גם בסופ"ש. לפרטים צרו קשר

7. כרטיסי חנייה במחיר מוזל

ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

8. השכרת הסטודיו לפי שעה:

אנו מציעים את הסטודיו להשכרה במגוון ימים ושעות כקליניקה או כחלל לסדנאות ולפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי. לפרטים צרו עמנו קשר

המלצות של תמר

18/6  sunbeat 2011

כבר שנים שאני רוקדת באירועים המושקעים והמיוחדים של גיל קרניאל, מפיק בחסד שדואג שלא נשתעמם ומביא אלינו את המוסיקה הכי שווה, מיוחדת וצבעונית. אז אחרי שי בן צור והרג'אסטן ג'יפסיס ההפקה הבאה של מוסיקת עולם תתרחש שוב ב 18/6 אני בטוח אהיה שם… פסטיבל מוזיקה בינלאומי בשלושה חלקים, בואו לרקוד באוויר הפתוח באירוע ראשון מסוגו. הארוע יתקיים בחורשתא, סמוך לטבעון. לצפייה בקליפים, עדכונים על האירוע והאומנים ורכישת כרטיסים. לכניסה לאתר לחצו כאן.

26-27/05 כנס אוכלים בריא השלישי

הכנס  הגדול לתזונה ובישול בריא היחיד מסוגו בישראל יתקיים בתיאטרון גבעתיים. השנה הכנס יארך יומיים – יומיים של הרצאות בנושא תזונה בריאה, סדנאות בישול בריא, דוכני מכירה רבים, מסעדת בריאות והפתעות נוספות.

אוהבתמר


 


 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם