כשרכבת השדים האנושית דוהרת לה… מכתב וסרט.

קוראים יקרים
 
הפייסבוק שלי נראה לי לעיתים כלונה פארק אטרקטיבי מלא אטרקציות זולות ומפתות ולרוב הוא מרגיש לי כשדה מוקשים מלא סכנות… כל כך מסקרן ומגרה ומהנה וכל כך הרבה שטויות ובזבוז זמן יקר. יש לי 5000 חברים. זה המון. מודה. המון ימי הולדת. אירועים. עדכונים ומה לא. למזלי אני מפספסת 90% מהמתרחש סביבי ולשמחתי מידי פעם יש שם איזה פנינה ששווה לעצור בגללה. ומה שקורה כשקמים באחת בלילה ולא נרדמים זה שפתאום יש זמן לקרוא כל מיני דברים אשר בשוטף היו נשטפים ממני והלאה. וכך מבלי שחיפשתי זה מצא אותי. המכתב הזה אשר מהווה תשובה מתוך דיון בנושא חוות מזור, שזוהי חוות ניסוי בבעלי חיים. קראתי בשוונג בלי לעצור והלב שלי התכווץ. משתפת פה כי המכתב הזה מדבר על הרבה מעבר לניסויים בבע"ח. בסוף המכתב שמתי קישור לסרט חשוב וחכם…
מאור ביטון משיב לנסיין בקופים (אייל דקל). מתוך דיון (שנמחק) שהתנהל בדף של השר גלעד ארדן בסוגיית חוות מזור:

"חיי כולנו שזורים יחד, אנחנו חיים על אותה אדמה, באותו הכוכב, מפליגים באותה הסירה, נוסעים באותה הרכבת. רכבת שכדי למדוד כמה היא התקדמה נצטרך לבדוק היכן נמצא הקרון האחרון – לא הראשון. וברכבת שלנו, בא בשעה שהקרונות הראשונים, משגרים רכבים למאדים, מבצעים ניסויים כמעט דמיוניים בפיסיקה, וגולשים באינטרנט מהיר באמצע המדבר, מליארדי אנשים בעולם חיים ללא חשמל, ללא מים נקיים, בתנאי תברואה ירודים. בקרונות האחרונים חיים מאות מיליוני אנשים ללא קורת גג, מתים מרעב, וממחלות שנשכחו מקדמת הרכבת לפני דורות, ילדים הם עבדי מין, וזכויות האדם הן מסמך אימפוטנטי של איזה ארגון זכויות באו״ם. 

התנאים הירודים ששוררים באחורי הרכבת האנושית שלנו, רק מחמירים בגלל התערבות וניצול של המדינות החלשות הללו לצורכי אנשי הקרונות הראשונים (תרשה לי לציין שאף אחד מאיתנו הוא לא באמת בקדמת הרכבת, שם נמצאים מיליארדרים, עסקנים ומנהיגי מדינות מושחתים, אנחנו איך אומרים במקום טוב באמצע, המעמד הבינוני, הצרכן האולטימטיבי), אנחנו מגיעים למדינות הללו, מקימים מפעלים גדולים, משלמים מיסים מגוחכים, הורסים את הטבע שכבר לא נשאר אצלנו ושכ״כ הרבה אנשים תלויים בו, מעסיקים מיליוני אנשים בפרוטות, בלי פנסיה, ובלי תנאים סוציאליים כמובן, לפעמים משחדים ממשלות בנזיד עדשים, ממשלות שהסיבה שהן יושבות על כיסאן היא דיכוי של החלשים במדינה שלהם, עם האנשים הללו, אנחנו סוחרים, באנשים שלהם אנחנו סוחרים ( בסינים בהודים בבורמזים באפריקנים, בכל אלו שקל לנו לומר שהם נראים בערך אותו דבר), והכי גרוע – אנחנו משכנעים את עצמינו שאנחנו מטיבים עם כולם, שבלעדי ההתערבות שלנו הם היו מרוויחים חצי שקל ביום, ולא דולר עשרים. באפגניסטן ואיראן מוכרים כליות של אנשים בריאים, לחולים מערביים ב-300 דולר! 

החשיבה המערבית הקלאסי, האדם במרכז הבריאה, פאר היצורים ולא אחד מהם, ובשם חמדנותו לכח, לידע ולכסף מרשה לעצמו לוותר על הרבה עקרונות אחרים שטבועים בנו גם, למשל אמפתיה, שיתוף, הגנה על החלש. הרי אם היינו מדמים את מיליוני האנשים המנוצלים בעולם, למשפחה הקרובה שלנו, לאחים שלנו, להורים שלנו, לילדים שלנו היית אומר לאחיך האיראני אתה נורמלי?! 300 דולר?!? בוא אני אלווה לך, מה פתאום שתמכור כלייה?! , אבל הוא לא אחינו, הוא רק איראני או אפגני, (ובינינו הם אפילו שונאים את ישראל יימח שמם), אם היינו חושבים על הסיני שעובד 14 שעות ביום בשביל דולר כעל אבא שלנו, או על הילדה הקמבודית בת ה-7 שמסורסרת למין כעל הילדה שלנו
הרי שלא היינו שותקים ולא היינו מסתפקים בלשחרר לאוויר את המשפט שכ״כ שגור בפינו ״אין מה לעשות-הכסף מנצח״.

נכון. הכסף מנצח את העניים, מנצח את החלשים, מנצח את הרעבים ואת חסרי ההגנה, מנצח את החמדנים ואת חסרי העקרונות, מנצח את האדם הטוב שבנו, זה שלא ייפגע ביקרים לו, זה שיודע שזה לא בסדר לעשות לאחר מה שלא תרצה שייעשה לך. הוא מנצח על הרס הטבע זה שלא נוכל לקנות בכסף, מנצח על הכחדת כמה מיני בע״ח כל יום, הוא מנצח כדי להוזיל עלויות, כדי להעשיר את העשירים, ובשם הוזלת העלויות הללו הוא בוחר בפתרון הקל, הזול, אף על פי שהאדם ניחן בכל המעלות והיצירתיות להתגבר על כל בעיה בשיתוף פעולה, ולמצוא אלטרנטיבות, זה נראה לו טבעי והגיוני לבחור בפתרון המשתלם כלכלית, הרי חלופות לנפט אפשר למצוא, אבל זה לא משתלם, אפשר גם להשתמש בשקיות ניילון מתכלות אבל זה לא משתלם, אפשר לגדל בע״ח למאכל בתנאים הרבה יותר הומניים אבל זה לא משתלם, אפשר גם למצוא אלטרנטיבה לניסויים בבע״ח ( במיוחד כש- 90 אחוז מהם , נכשלים על בני אדם!) , אבל זה ממש לא משתלם, אתה מבין, שתקשור את הקוף הבא שימכרו בחוות מזור, כדי לבדוק עליו כימיקלים רעילים, תסביר לו שאתה מצטער, שזה לא אתה, אתה רק חלק מתעשייה של מיליארדים, ולה זה לא משתלם למצוא אלטרנטיבות לחיי הקוף / החתול / הכלב / העכבר הזה. אתה רק בורג קטן, קטנצ׳יק, אפילו לא בקרונות הראשונים, זה הם שלא מעבירים תקציבים למצוא אלטרנטיבות, החוקרים? הם רק עסוקים בלקדם את האנושות קדימה. 

תסביר את זה לחוקרים הנאצים לפני 70 שנה שקיבלו קופים יהודים, מחוות אושויץ ודומיהן לקדם איתם את המדע ואת האנושות, ולמה את היהודים ? כי זה היה מ-ש-ת-ל-ם ! 
כי לא היה מי שיגן עליהם, על החלשים ובאמת יקדם את האנושות קדימה, את הרוח האנושית, את הטוב שבאנושות שיגיד לא! זה לא בסדר! בלי שהוא יכניס מכך רווח כלכלי, אנשים שבשבילם זמן זה לא כסף, זמן זו הזדמנות להיות בן אדם – ולקדם את הרכבת. 
אתה מבין, אנחנו יכולים לשגר עוד לויין תקשורת לחלל ולגלוש מחר ב-100 מגה בשניה ולא ב-20, ואני בעד, אני מעריץ גדול של המדע, אני אוהב לקרוא מאמרים על פריצות דרך ברפואה, מחכה לעדכונים מניסוי מאיץ החלקיקים, לתמונות חדשות ממאדים, ולשנה הבאה שנאס״א ישגרו את הטלסקופ ״וואב״ ונזכה להצצה מחודדת לחלל, אבל אנחנו לא מסתכלים אחורה, מזיזים רק את קדמת הרכבת, מגדילים את הפער בין הקרונות, ולא קולטים שמאחור הרכבת לא זזה כבר אלפי שנים! והיא אפילו מתדרדרת. 

חברה שתדע להגן על החלשים שבה, ולא רק על בני האדם, זה משפט המפתח להתפתחות אנושית, אתה רוצה מילת מפתח? – מודעות! – ועל כן אנשים שמקדישים את זמנם (בין אם בפייסבוק, בתגובות, בהפגנות או בחוקים) על מנת לסגור את חוות מזור, להגדיל את כלובי התרנגולות בלולים, את זכויות בע״ח בחוק, אנשים שמקדישים מזמנם להלחם בכרישי הנדל"ן כדי לשמר עוד איזה חוף, שמורה, יער, אנשים שטסים להתנדב בעזרה לאנשים במדינות מתפתחות, אנשים שמתנגדים למנהג הכפרות בארץ או למלחמות שוורים בספרד, אנשים שעוזרים לנקות נהרות, נלחמים בציד לא חוקי, אנשים שנלחמים על זכויות ההומואים והלסביות, אנשים שפותחים בתי תמחוי לעניים, אנשים שפותחים עמותות לאיסוף בע״ח מהרחוב כאלטרנטיבה למכונת ההרג שנקראת בלי בושה צער בע״ח, אפילו ילדים והורים לילדים שאוספים חתולים מהרחוב, מטפלים בהם על חשבונם ומזמנם (רב הוטרינרים יעשו הכל בחינם), ומשחררים אותם חזרה בריאים, כל אלה ועוד ועוד ועוד עוזרים לקדם את כ-ל-ל האנושות והאנושיות שאנחנו, הם אלו שזוכרים שיש המון קרונות שמשתרכים אי שם מאחור, והם עוזרים לדחוף אותם, בעוד המדע, המדענים והחוקרים מקדמים רק את החזית. חזית שמיליארדים לא יודעים על קיומה. כן, יש לי עוד טיעונים רבים שלא מצאו את מקומם בתגובה הזו מפאת אורכה. מאור ביטון

 
אז זה עוד מכתב. בטח יש עשרות כאלו… כדאי שנעצור לקרוא מידי פעם דברים שאנשים שאכפת להם מבעלי חיים כותבים. יש להם ראייה חושבה וקריטית על הטבע האנוש…
 
בהקשר הזה אני רוצה לשתף פה סרט אשר מסביר יפה ומדויק את הפסיכולוגיה של אכילת בשר שווה צפייהץ 

 
ואצלנו בגיזרה היוגית הרבה ענייני תזונה/עיכול ושכאלו: סדנת עיכול עם גליה עזרן ואיתי, הרצאה על סוכר עם זהר צמח וילסון וכמובן- ניקוי מיצים… פרטים מלאים מיד:
 
17/11 בואו לעכל את זה סדנת יוגה ואיורוודה בנושא מערכת העיכול במושב אביאל, בסטודיו של תמר.

מערכת עיכול בריאה היא המפתח לאיזון ובריאות ולצערנו אנשים רבים חיים על בסיס יומיומי עם כאבים,מיחושים,אי נוחות וכו'. בסדנה נלמד על מבנה מערכת העיכול,נקבל טיפים ומתכונים פשוטים, נגלה איך תנוחות יוגה מסויימות בתרגול היוגה יכולות לתרום לתחושה נעימה ומרגיעה יותר. 


17/11 לא למכורים בלבד…  – הרצאה בנושא גמילה מסוכר

שש שנים שההרצאה הזו רצה והיא תמיד רלוונטית. שמעתי אותה אינספור פעמים ועדיין יש לי הרבה מה לדייק בנושא הסוכר בחיי. לטעמי זו ההרצאה הכי חשובה שמתקיימת בנושא ולשמחתי היא מתרחשת אצלי במרכז. 

 

נתארח שוב ב"מואה" נווה מדבר קסום אשר הלינה בו מתאפשרת רק דרך סדנאות (אין אירוח פרטי) ואם כבר סדנה של סופ"ש אז שגם יהיה בה תהליך של שינוי תזונתי. ושינוי תזונתי מביא לשינוי תודעתי עמוק ומשמעותי. וכנסו לראות תמונות של המקום המופלא הזה על מנת להבין למה לא צריך לנסוע עד לחו"ל… ההרשמה החלה.

    

 

08/12 שירה מקודשת עם חברי הקוואליה

מתרגשת לארח את שמעון לב טהור וחברי הקוואליה לערב של פיוטים, מנטרות, אקסטזה ומדיטציה. והכל במעגל אחד…

 

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

שימו לב כי עד הודעה חדשה השיעור של אורי בנדורי ביום חמישי עבר ל 9:00

לבקשת מתרגלי אשטנגה– החל מ 20/11 אנחנו עורכים שינוי מלבב בשיעורי הערב של יום שלישי והוספנו לכם שיעור אשטנגה. כך יראה הערב החדש: 

17:00-18:30-סדנת מתחילים

18:45-20:15 ויניאסה עם אביגיל שסטצקי
20:30-22:00 אשטנגה עם לירון גלעד

שיעורי יוגה לילדים יתחדשו אחרי החגים בימי ראשון ב 16:30 עם מורה חדשה ישנה… טל ברכה שלימדה פה בעבר יוגה למבוגרים חוזרת אלינו ללמד את הדור הצעיר מה זו נשימה, נשמה וחיבור לגוף.

שיעור NIA חזרו אלינו בשעה טובה… ביום ראשון בבוקר ב 9:30 ממליצה בחום (-:

שיעור יוגה הריון ירד מהמערכת. מוזמנות לשאול אותי על אלטרנטיבה לשיעור הזה. צרו קשר עם תמר

ישנן הרבה משרות חדשות פה בצ'אנדרה תמורת תרגול. שלחו מייל לנופר וכל הקודם זוכה…

כנסו לקבוצה שלנו בפייסבוק. תחבבו אותנו עם איזה לייק ונצ'פר אתכם במתנת יומולדת שווה וטעימה

כרטיסי חנייה במחיר מוזל- ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב-15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

המלצות של תמר

מכירים את השחיקה המסוכנת שמתחילה אחרי שנתיים פלוס? כמו בכל דבר, גם בזוגיות… בשביל זה יצרו רותי ורפיק את סדנת הדייט השבועי. כדי שלא נרדם על המשמר… ממליצה להכיר את הזוג המופלא הזה…

23/11 יום שישי 09:00-17:00 סדנת ריברסינג עם קרן ברס בגבעתיים.

קחו זמן לנשימה זוהי סדנת יום חווייתית ואיכותית, עם השפעה נהדרת על כל תחומי החיים. במהלך חיינו אנחנו צוברים מתח ועומס, רגשות, זכרונות וחסימות שמפריעות לנו- ולא תמיד יודעים כיצד לנקות אותם מהמערכת שלנו כדי שלא יכבידו עלינו… בהנחיית קרן ברס. לפרטים נוספים

13/12 פסטיבל נו מינד בים המלח

פסטיבל נוסף שמתבשל לו לקראת סוף השנה משלב יפה סדנאות איכותיות (אני אני אלמד שם) ונוף יפה של ים המלח. זמן לרדת לים או בברכה או פשוט לבהות בשמיים…

ימים יפים

אוהבתמר


קיבלתם דוא"ל זה כי אתם רשומים כמנויים לקבלת דוא"ל בכל פעם שמתפרסם מייל שבועי חדש בצ'אנדרה יוגה. לשינויים ליחצו על הקישור המתאים בתחתית המייל.אשתורי הפרחי 4 (מתחם בזל) תל אביב | 03-5464045 | כל הזכויות שמורות © 2012 לצ'אנדרה יוגה בתל אביב.
בקרו אותנו באתר: www.chandra-yoga.com


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם