מפגש ויפאסנה, סדנת מתחילים ותמר חוזרת לרביעי ב 18:00

ספר לרוץ איתו

תקליט מיתולוגי של טוקסידו מון נקרא TWENTY YEARS IN ONE NIGHT זה מה שאני מרגישה כבר שבועיים כל לילה כשאני לבד מתחת לפוך עם הספר "רצות עם זאבים". סיפור חיי רץ בעיניי רוחי. כל מילה/משפט/עמוד בספר הזה מחזירים לתקופות שונות, והנה פתאום לגילי הצעיר יש מאסה ביקום. מיני היסטוריה של גלגולים, פאזות, אהבות, אכזבות וים ים ים סיפורים אל תוך הלילה…
החודש ציינו בכל העולם את יום האישה הבינלאומי. אחרי שנים של ציניות וסקפטיות בכל הקשור לנשיות מצאתי עצמי בגיל 23 לומדת לתואר ראשון בחוג ללימודי נשים ומגדר. עד היום אני מודה לאל על השעמום והיובש שחוויתי בחוג לבלשנות, שם התחלתי את התואר הראשון ומשם ברחתי אחרי סמסטר. בלימודי המגדר היה יותר אקשן, צבע והרפתקאות מקסימות עם הנשי המדובר הזה. זה יותר התאים לאופי החקרני סקרני שלי. עשר שנים אחרי אני פה יושבת כותבת על זה. ובין לבין עוד פיסת חיים. היום אני כבר בקטע נשי אחר. פחות אקדמי יותר מהקישקע, יותר אינסטינקטואלי, במילותיה של מחברת הספר. ובגלל זה כנראה "רצות עם זאבים" ישב לו כמה שנים על המדף והתבשל טוב טוב. או שאני זו שהתבשלתי במיץ החיים ועכשיו יכולה לקרוא את הספר הזה בלי ציניות.
אז על מה המהומה? מחברת הספר משתמשת בסיפורי עמים, דימויים, סמלים, מיתוסים, חלומות וארכיטיפים הנובעים מעולמנו הפנימי ומאפשרים לנו פתח הצצה אל נפשנו הלא מודעת. היא קוראת לנו לסמוך על קולם של האינסטינקטים שלנו, על כוחנו הפנימי, על הטבע שלנו, על יצר האהבה שבו ולחזור אל שורשינו הנטועים בטבע ומשם לשאת תפילה… ספר לחיים שלמים. ספר כזה שקונים לאחות הקטנה שעוד תגדל או לגבר המדהים הזה שימצא בו מדריך מעשי לתפעול המכונה הבלתי נתפסת הזו שנקראת אשה… כן, גם גברים ימצאו בו עניין. פרקים על טבען הכפול של נשים, המסתורין הנשי, האבא הפסיבי, האם השתלטנית וגם ההפך, פרק על חשיבות שינה טובה ובריאה, חשיבות הבכי לנשמה, שירה, ריקוד ומה לא… כבר ידוע שנשים נושאות את לפיד הרוחניות כך שברור שגבר גבר אשר רוצה ללמוד משהו על החיים צריך ללמוד משהו על הנשי.
והנה אני מביאה פה טעימה מהספר. משימה לא קלה. לדלות פיסקה מתוך ים פניני החכמה. משהו על ההיא השורדת…

"כשאשה טוענת שוב ושוב "שרדתי,אני שורדת" הרבה אחרי שהטענה איבדה את תועלתה, ברור מה יש לעשות. עלינו לשחרר את אחיזתה בארכיטיפ השורדת. אחרת לא יוכל לצמוח בה דבר. שגשוג משמעו, עכשיו כשהימים הרעים מאחורינו, להעמיד את עצמנו בדרכם של העסיסי, המזין, המואר- ושם לשגשג, לפרוח בתפרחות ועלים שופעים, כבדים ועבותים. מוטב לכנות את עצמנו בשמות המאתגרים אותנו לגדול כבנות חורין. זהו השגשוג. זה מה שנועד לנו.
… להישאר ילדה שורדת לאחר זמנה משמע להזדהות הזדהות יתר עם ארכיטיפ פגוע. השגשוג הוא מה שיועד לנו עלי אדמות. שגשוג, ולא הישרדות בחסד, הוא זכותנו המולדת כנשים. אל תרתעו ותצטמצמו כשקוראים לכן כבשה שחורה, חריגה, זאבה בודדת. אלה שראייתם אטית אומרים, שהנונקונפורמיסט הוא כתם לחברה. אבל זה מאות בשנים הוכח כי להיות שונה משמעו לעמוד על הסף, משמעו ערובה כמעט ודאית שהאשה תתרום תרומה מקורית, תרומה שימושית ומהממת לתרבותה. כשאת מחפשת הנחיה אל תאזיני לעולם לקטני לב. היי אדיבה אליהם, העתירי עליהם שפע ברכות, החניפי להם, אבל אל תעשי כעצתם. אם קראו לך אי פעם מתריסה, חסרת תקנה, בוטה, ערמומית, מורדת, פרועה, מרדנית- את בדרך הנכונה. "האשה הפראית" קרובה.

ואני אוסיף: גם אם לא קראו לך בכינויים הללו, אף פעם לא מאוחר…

באהבה

תמר

ובסופ"ש הקרוב, מיד אחרי השיעור החדש ב 17:00 אתם מוזמנים להישאר, לשבת עם רני…

02/04 מדיטציית ויפסאנה מבית "תובנה" עם רני עובדיה

מדיטציית תובנה (ויפאסנה) היא שיטה בת 2500 שנה של התבוננות ישירה ופשוטה בתהליכי גוף-נפש באמצעות תשומת לב מלאה ורגועה. מדיטציית תובנה מסייעת לנו להשתחרר מדפוסי חשיבה גורמי סבל ולפגוש באופן שלם יותר מצבים של עונג וכאב, עצבות ושמחה, פחד ותקווה המגיעים עם זרם החיים. כשאנו מתחברים לבהירות ולשקט הטבעיים שבעומקנו, חיינו מתברכים בנוכחות בריאה מיטיבה ויציבה בנסיבות חיים משתנות.

05/04 סדנת מתחילים

המפגש הראשון עם היוגה הוא תמיד מרגש ומסקרן. סדנת המתחילים בצ'אנדרה יוגה נוצרה למען אלו המעוניינים ללמוד בסיס לתרגול הפיזי ולהכיר את שפת הגוף והרוח של עולם היוגה.

09/04 יום פתוח לקורס מורים של אובי ליפשיץ

בספטמבר 2011 יפתח קורס מורים נוסף בהנחייתה של אובי ליפשיץ ומורים אורחים. אובי מתאמנת ביוגה של הגוף מזה 12 שנים. התאמנה בשיטות שונות בעולם ובארץ.  מזה 6 שנים עוסקת בהוראת קורסים למורים ליוגה .

30/4 ערב בנות ובגדים

עוד מכירת בגדים יד שנייה יוצאת לדרך. ערב שמוקדש לבנות והתייפייפות בלי רגשות אשם – לא רק שזה יד שנייה אלא גם למטרה טובה, הכנסות ייתרמו לעמותה נבחרת. אתן מוזמנות כבר להביא בגדים אל הסטודיו..

17/04 מעגל שירת עולם עם ויסמאי

קול האור הוא מעגל שירה מקודשת, המאחד קולות רבים לקול אחד, פותח את הלב ומאפשר חוויית שותפות והתרוממות. השירה נובעת מתוך התכוונות ליבנו אל המקום הפנימי בנו, בו קיימת תמיד ידיעת האחד. במהלך הערב, השירה תחבר אותנו פנימה אל עצמינו ובו-זמנית החוצה אל המעגל- כך מתמוססת תחושת הנפרדות מהעולם, ונוצרת חוויית אחדות.

21-25/04 פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011

מכירת כרטיסים מוזלים פה בצ'אנדרה לפסטיבל. פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011 הפעם בסימן הזכות לחגוג את החיים במלואם. נחגוג את המדיטציות של אושו, סדנאות איכותיות, הופעות משובחות, מפגשים עם אנשים מיוחדים ונגלה עולמות נסתרים.

5-7/5 סופ"ש יוגה וניקוי מיצים

אם אפשר להגיש על משהו "לאור ההצלחה" או "בעקבות הביקוש"…  ניקוי מיצים נוסף יוצא  לדרך…שוב בשבי ציון בצפון והפעם בטח כבר ניכנס לשחות בחוף המושלם של המושב, ככה בין היוגה למדיטציה…



אירועים באפריל

02/04 מדיטציית ויפסאנה מבית "תובנה" עם רני עובדיה
05/04 תחילת סדנת מתחילים עם נעה ישראל
09/04 הרצאת "שפע תזונתי" עם זהר צמח וילסון
09/04 יום פתוח לקורס מורים
30/4  ערב בנות ובגדים
17/04 מעגל שירת עולם עם ויסמאי
21-25/04 פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011 – מכירת כרטיסים מוזלים

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. תמר חוזרת ללמד בימי רביעי ב 18:00 שיעור ויניאסה רמה 1,2 פתוח למתחילים

2. בקרוב יתקיים אצלנו מפגש התרשמות לקראת הקורס מורים שיפתח פה בספטמבר.

בואו להכיר את אובי ליפשיץ. מורה מרתקת ומיוחדת. לא שגרתית בכלל…

3. חדש בחנות:

הגיעו כריות לעיניים. 40 ש"ח ליחידה

והגיע גם נטי פוט. כלי יוגי/הודי לניקוי דרכי הנשימה 40 ש"ח ליחידה

4.  אורי בנדורי האהוב מתחתן עם שירה המקסימה…מזל טוב

אנחנו פה מפרגנים לו לקראת הנסיעה לירח דבש. הוא ייעדר בין התאריכים 6/4 עד 20/5

כנסו ללוח המודעות לראות מי מחליף ומתי

5.  פגישות אבחון דרך תנועה

מומלץ לכל מי שרוצה להבין את מאפייני היציבה והתנועה הייחודים לו לקבוע מפגש שכזה עם אוהד.

6. דרושים

1. עובד/ת בסטנדביי לפתיחה/ ניקיון/ רישום לשיעורים וסדנאות גם בסופ"ש
לפרטים צרו קשר

7. כרטיסי חנייה במחיר מוזל

ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

8. השכרת הסטודיו לפי שעה:

אנו מציעים את הסטודיו להשכרה במגוון ימים ושעות כקליניקה או כחלל לסדנאות ולפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי. לפרטים צרו עמנו קשר

המלצה חמה

והפעם חברים וקולגות לעשייה ולתנופה הזו של כולם במעגל:

הזוג עם הכי הרבה ג'וס וגוד וייב בהרי הכרמל. רותי ורפיק מזמינים אותנו לסופ"ש בבית אורן. תכנית "זמן איכות במרכז אומ" מיועדת לכל אדם, גבר או אישה המעוניינים קודם כל להעמיק את החיבור לעצמם, להכיר את המנגנונים שמפעילים אותם ולהתחיל תהליך, צעד ראשון, לקראת אימוץ הרגלים חדשים ובריאים יותר.

אוהבתמר

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם