שירת עולם עם ויסמאי, היישר מקוסטה ריקה. סדנת מתחילים נפתחת מחר

"מוכן אני ללמוד דברים מורכבים מאנשים שאוכלים מזונות פשוטים." – אימרה סינית

החיים הם איזון עדין בין עשיית טוב והימנעות מרע. האורגניזמים החד תאיים הקדומים ביותר חקרו את סביבתם בחיפוש אחר מזון, בהתחמקות מרעלים ובניסיון להימנע להפוך למזון בעצמם. בעקבות התרחבות החיים לממלכת הרב תאיים, התפתחה מעין "חכמה פנימית". לחיות יש חוש שמורה להם מתי כדאי להן לאכול וממה עליהן להימנע. אינסטנקטיבית, הן יודעות מה לאכול כשהן חולות או מתרבות או כאשר מתחלפות עונות השנה. גם לאבותינו הקדומים היתה חכמה פנימית מעין זו, שכן הם אכלו שורשים ועלים ירוקים שגדלו בסביבת המחיה שלהם והפיקו תועלת מבשר ציד מוצלח ומיבולים עונתיים.

אין ספק שמאז הפכו החיים מורכבים יותר. היכולת שלנו לעבד מזון ולהעביר אותו ממקום למקום, התפתחה לממדים חסרי תקדים בהיסטוריה התרבותית של האדם. אנחנו ממלאים חנויות ענק בגודל של אצטדיוני כדורגל למעלה מ 45,000 פריטים, שרובם מעובדים וסגורים באריזות צבעוניות ומבריקות ומלאים בסוכר, שומנים ותוספים מלאכותיים. בתוך כל השפע הזה, מצפן החכמה הפנימית שלנו השתבש. הוא נחסם ע"י המשיכה המגנטית של מזונות שהונדסו במיוחד כדי לפתות את בלוטות הטעם שלנו, אך בה בעת, להזניח את בריאותנו. כבר איננו יודעים אינסנטקיבית מה לאכול.

מה שמחמיר את הבלבול שלנו הוא העובדה שאנחנו מוצפים בשפע של מידע בנושא תזונה…

 

בשישי האחרון קפצתי לסופר בפרדס חנה לקנות נייר טואלט וכמה פירות לשבת. מצחיק שאני עוד קוראת לזה סופר… מדובר במפלצת מזון ענקית, חלל שנראה כמו קומה אחת של איקאה, היום קוראים לזה "מחסני מזון" ויש כאלו בשפע בכל מקום. בתור אחת שקונה 90% מהקניות בחנות טבע הסתובבתי שם עם עגלה ענקית כמעט ריקה. נזכרתי בסרט שראיתי בסנימטק שמספר איך רוב המזון שלנו עשוי למעשה מתירס וסויה. זהו. מדפים ענקיים מלאים בעשרות סוגים של הכל מהכל. איך יכול להיות שכל מזונותיי מצומצמים לכמה מדפים בחנות טבע ואני לא מרגישה רעב או שעמום ? מה זה הכביכול שפע הזה שקיים וגורם לנו לחשוב שיש לנו מגוון מזונות לבחירה? הסתכלתי היטב סביבי בפנים של העומדים בתור עם עגלות עמוסות בג'אנק פוד. ולא רק חטיפים וממתקים הם בגדר ג'אנק. ראיתי משקל עודף ועור פנים לא משהו… באמריקה יקירתנו הם נקראים אוביז. נראה כי אנחנו בדרך לשם. לאט ובטוח נדביק גם את הפער הזה.

חזרתי הביתה לסופ"ש שקט לבד בלי אף אחד. שמחתי להיכנס למיטה עם ספר טוב ולמרבה האירוניה גיליתי כי הספר שאני צמודה אליו וצמוד אליי כבר חודשיים, "רצות עם זאבים", נשכח לו מיותם במשרד של צ'אנדרה.

התגברתי על הבאסה ולקחתי מהשירותים את הספר החדש שתורגם לעברית "תזונה אינטגרטיבית" (אצלי יש ספרים למיטה וספרים לשירותים). את הספר ערך זהר צמח וילסון יקירנו כך שהייתי מהראשונים לקבל אותו כמתנה לחג… הכנסתי אותו איתי למיטה (את הספר, לא את זהר…) ורותקתי לכתיבה של ג'ושוע רוזנטל, מייסד ומנהל המכון לתזונה אינטגרטיבית בניו יורק. הוא כותב שם בדיוק על זה, על השפע המדומה, על תאגידי המזון שמכתיבים את ההנחיות התזונתיות של משרד הבריאות האמריקאי ועוד ועוד. אבל לא הכל שחור. יש אור. ג'ושוע מציג בבהירות את עקרונות התזונה הנכונה ומגלה לנו את סודות האכילה המותאמת אישית שמשלבת בין מדע התזונה לבין היבטים אישיים, כמו יחסים, אהבה, מיניות, רוחניות וקריירה. הספר מלא בתובנות חשובות על דיאטות ושיטות תזונה נפוצות שיאפשרו לנו להרכיב את השילוב המיטבי של המזון לגוף ולנפש.

לפני שנרדמתי עם הספר הרגשתי שכבר אי אפשר לומר שזה שם רחוק באמריקה… זה ממש כאן ועכשיו. החברה שלנו צועדת בצעדי ענק לקראת קטסטרופה בריאותית דוגמת חברינו היקרים מעבר לים. אנחנו מאבדים את התבונה והאינסטינקט בבחירות המזון שלנו. אימאל'ה.

זה ספר חובה לכל שוחר בריאות ואיכות חיים, ובכלל אני חושבת שזו מתנה נהדרת לחג… אני כבר קניתי איזה 20 עותקים לאהובים שלי.

ובינתיים פה ביוגה נפתח לו עוד מחזור של סדנת מתחילים:

12/4  סדנת מתחילים

המפגש הראשון עם היוגה הוא תמיד מרגש ומסקרן. סדנת המתחילים בצ'אנדרה יוגה נוצרה למען אלו המעוניינים ללמוד בסיס לתרגול הפיזי ולהכיר את שפת הגוף והרוח של עולם היוגה.

17/04 מעגל שירת עולם עם ויסמאי

קול האור הוא מעגל שירה מקודשת, המאחד קולות רבים לקול אחד, פותח את הלב ומאפשר חוויית שותפות והתרוממות. השירה נובעת מתוך התכוונות ליבנו אל המקום הפנימי בנו, בו קיימת תמיד ידיעת האחד. במהלך הערב, השירה תחבר אותנו פנימה אל עצמינו ובו-זמנית החוצה אל המעגל- כך מתמוססת תחושת הנפרדות מהעולם, ונוצרת חוויית אחדות.

30/4 ערב בנות ובגדים

עוד מכירת בגדים יד שנייה יוצאת לדרך. ערב שמוקדש לבנות והתייפייפות בלי רגשות אשם – לא רק שזה יד שנייה אלא גם למטרה טובה, הכנסות ייתרמו לעמותה נבחרת. אתן מוזמנות כבר להביא בגדים אל הסטודיו..

21-25/04 פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011

מכירת כרטיסים מוזלים פה בצ'אנדרה לפסטיבל. פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011 הפעם בסימן הזכות לחגוג את החיים במלואם. נחגוג את המדיטציות של אושו, סדנאות איכותיות, הופעות משובחות, מפגשים עם אנשים מיוחדים ונגלה עולמות נסתרים.

5-7/5 סופ"ש יוגה וניקוי מיצים

אם אפשר להגיש על משהו "לאור ההצלחה" או "בעקבות הביקוש"…  ניקוי מיצים נוסף יוצא  לדרך…שוב בשבי ציון בצפון והפעם בטח כבר ניכנס לשחות בחוף המושלם של המושב, ככה בין היוגה למדיטציה…



אירועים באפריל

12/04 תחילת סדנת מתחילים עם נעה ישראל
17/04 מעגל שירת עולם עם ויסמאי
21-25/04 פסטיבל זורבה הבודהה אביב 2011 – מכירת כרטיסים מוזלים
30/4  ערב בנות ובגדים

אירועים במאי

05-07/05 ניקוי מיצים ויוגה בגליל

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. שיעור חדש חדש. שני ב 9:00 עם אדם הראל

2.לבקשת הקהל משבוע הבא שיעורי השבת עם יונתן ואדם יוקדמו לשעה 16:00

3. נעה ישראלי מחליפה את אביגיל בחודשים הקרובים בימי חמישי ב-18:00

כמו כן, שיעור הבוקר של ימי ראשון עם נעה השתנה לשיעורי ויניאסה

4. כנסו לחנות שלנו לראות רעיונות למתנות החג


5.  פגישות אבחון דרך תנועה
מומלץ לכל מי שרוצה להבין את מאפייני היציבה והתנועה הייחודים לו לקבוע מפגש שכזה עם אוהד.

6. דרושים

1. רושמת לימי שני ערב תמורת תרגול
2. מנקה לימי רביעי לילה תמורת תרגול
3. עבודה משרדית לשעתיים בשבוע תמורת תרגול
4. עובד/ת בסטנדביי לפתיחה/ ניקיון/ רישום לשיעורים וסדנאות גם בסופ"ש

לפרטים צרו קשר

7. כרטיסי חנייה במחיר מוזל

ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

8. השכרת הסטודיו לפי שעה:

אנו מציעים את הסטודיו להשכרה במגוון ימים ושעות כקליניקה או כחלל לסדנאות ולפעילויות שאינן רועשות או מלכלכות מדי. לפרטים צרו עמנו קשר

 

שיהיה המשך שבוע בריא, מזין ושקט

אוהבתמר

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם