עשרה ימים לעונג המיצים ולראשונה בחיינו- סדנה עם בנדורי!!!

תמי והנמלים

נשמע כמו שם של להקת אינדי מהקריות…לא?

לפני הכל וידוי קטן- יש לי חיבה אוטומטית לכל ה"תמיות" באשר הן כי ככה קראו לי בילדות…
התמי הזו שאני מחבבת הפעם היא תמי צרי, אשה רבת פעלים עם גוון ירוק וניחוח קומפוסט טרי… על מה שהיא עושה תקצר היריעה מלהלל ולשבח… עבורי היא אייקון תרבותי וקונטרה לכל מה שנחשב מיינסטרים.
כבוד הוא לי להכיר אותה ואף להשוויץ ולספר שהיא למדה אצלי יוגה…
לפני כחודשיים תמי עזבה את הבית האקולוגי שלה בת"א ועברה לחיות ביער הפיות בבית אורן.
לפני כשבועיים באנו ליער לבקר אותה בבית ההפוך והמיוחד שלה. אני אוהבת את המפגשים הללו עם אנשים שחיים איזושהיא אידיאולוגיה שגם אני מאמינה בה (ביקורת על תרבות הצריכה, מחזור, אקולוגיה ותזונה אורגנית) אבל לוקחים את זה שבע צעדים יותר ממני. האמת היא שליד תמי אני מרגישה כמו איזה פרחה מהקריות… עם הלק בבהונות והפוני המסודר שלי… אבל אני מתה על הקצוות האלו (לא של הפוני..) של אנשים אשר מותחים את האידיאולוגיה שלהם עד הקצה. השיעור שלי מהמפגש הזה עם תמי היה בעניין שמציק לי מאד בשבועות האחרונים: נמלים. לא נמל חיפה או נמל אשדוד. נמלים קטנות שהשתלטו לי על המטבח ועל השירותים/מקלחת. בד"כ אין לי בעיה עם החיות בבית שלי: ג'וקים, עכבישים, צפרדעים קטנות, חשופיות ועוד.. את כולם אוספת ביד ומוציאה יפה החוצה. אני לא נגעלת או מפחדת וחיה עם כולם בשלום, בכל זאת בית קרקע במושב… אבל הנמלים האלו הגיעו במאסות, הן בכל מקום, לא משנה כמה אשטוף ואנקה. שנייה אני משאירה צלחת אבטיח וכבר הן שם חוגגות חופשי על הבר.
אז נשברתי. החלטתי לקנות ספריי עם מספרים ושם מפחיד ולעשות להן מקלחת כימית… בדרך לבית אורן קניתי את הספריי המדובר ונסעתי לי לנופש. במקרה (או שלא…) ראיתי אצל תמי ארגזים רבים של תמרים אורגניים אשר מחכים לאיסוף. על הארגזים טיילו בנחת נמלים רבות. הסבתי את תשומת ליבה של תמי לעניין. תמי לא התרגשה בכלל. "עושים פווו והן עפות מהתמרים" או "אני משרה במים וזה יורד" או  " גם אלו שהזמינו את התמרים לא ממש מתרגשים מזה…" אלו היו התגובות שלה. התפתלתי באי נעימות והעברתי נושא. בדקתי עם עצמי באותו יום מה באמת, אבל באמת מפריע לי בנמלים? הרי הבית מלא חרקים, אני אף פעם לא מרססת, לא בצ'אנדרה ולא בבית והנה פתאום יש לי ספריי קטלני ברכב. רגע לפני הפתרון הסופי שתוכנן לנמלים נפל לי האסימון.
מפריע לי מה יגידו.
מוזר, אה? הבנתי שמפריע לי שאיזה דודה או סבתא או חברה או אפילו העוזרת שמידי פעם מוזמנת, יראו את הנמלים ויחשבו שהבית שלי מלוכלך… ברגע שהבנתי מאיפה זה בא כבר שחררתי, עכשיו אם זה ממש מפריע אז אני רק נושמת עמוק, מעבירה ליטוף אוהב על שובל הנמלים ושוטפת ידיים… חצי דקה אחרי הן חוזרות, עם תגבור. אבל אני כבר לא שם. המשכתי הלאה. שיעור קטן בלשחרר… תודה תמי!!!
לשמחתי אבקר שוב את תמי. בניקוי מיצים שלנו בסופ"ש הבא, זהר צמח וילסון מתכנן לנו ביקור בבית המיוחד שלה. עוד סיבה להגיע לניקוי, לראות ולשמוע אנשים שונים מאיתנו, מחוברים לטבע ולכל התופעות שלו באופן חזק ואותנטי!!!

אנו מזמינים אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב של טבע, רוגע… זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). שלושה ימים מרעננים ומלטפים באתר נופש עם טבע יחיד במינו מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי ניקוי הגוף והראש ומילוי המצברים.

ומה שנקרא "לבקשת הקהל"… ארגנתי לנו עוד סופ"ש בטבע, הפעם ללא ניקוי מיצים אלא עם אוכל, טבעוני ואורגני.

ב 6/9 אצא שוב לבית אורן עם קבוצה של אוהבי יוגה טבע ושקט… מזמינה אתכם לרחף איתי ביערות הכרמל….

וצ'ופר למנויים ולחברים שלנו…

על מנת שתכירו לעומק את מורי המרכז שלנו התחלנו בסדנאות עומק, כל חודש מורה אחר. הייחוד של הסדנאות הוא במחיר האטרקטיבי שלהן (עד כ 60% הנחה ממחיר רגיל…)
פתחנו את הקיץ בסדנת כפיפות לאחור עם רחל וילוז'ני, המצב רוח היה מרומם והלב נפתח.

בסדנה הבאה נציג את אורי בנדורי, מורה ותיק ובעל נסיון, הסדנה תתמקד בנושא תנוחות הפוכות.

התנוחות ההפוכות משמשות לצינון הגוף בימי החום, נחשבות כמעוררות יצירתיות ומשרות רוגע ושלווה בעת שהייה ממושכת ונכונה, הסדנא תתמקד בשלבי ההכנה ובכניסה נכונה לתנוחות ההפוכות הקלאסיות תוך שימוש בעזרים שונים. מוזמנים להתנסות בחוויה ולקבל קצת פרספקטיבה "הפוכה" לחיינו.

הסדנה תתקיים במוצ"ש ה 28/7  בין השעות 18:00-20:30

בהמשך נקיים אצלנו במרכז סדנא מיוחדת במינה בנושא "נפלאות הכיסא" 
אותה יעביר אייל שיפרוני, הסדנא תתקיים ב08/09 

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

הבוקר בצ'אנדרה מתעורר!!!

לקום לקום… הקיץ מגיע וכדאי להתחיל את התרגול מוקדם יותר. לאור הבקשות הרבות, הוספנו שיעורי בוקר חדשים! בואו לפתוח את היום בדרך הכי טובה שיש…

החל מה 10/7 ימי שלישי ב 09:15 שיעור חדש עם אוהד אינטרטור – "יוגה באלאנס"

שיעור זה מתבסס על מתודולוגיה בה משולבים שלושת היסודות הבאים: אסאנות קלאסיות של היוגה, תיאוריית הרכבות האנטומיות (Thomas Myers), ועיסוי רקמות עמוק.

ישנן הרבה משרות חדשות פה בצ'אנדרה תמורת תרגול. שלחו מייל לנופר וכל הקודם זוכה…

כנסו לקבוצה שלנו בפייסבוק. תחבבו אותנו עם איזה לייק ונצ'פר אתכם במתנת יומולדת שווה וטעימה

כרטיסי חנייה במחיר מוזל- ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב  15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

המלצות של תמר

ברצוני להמליץ על הרצאה חשובה עם גליה עזרן, מורה ומרצה ומטפלת בחסד ברפואת איורוודה…

איורוודה: מדע החיים הבריאים והארוכים: למה חשוב כל בוקר לנקות את הלשון? איך מנקים רעלים מהגוף באמצעות פרקטיקות פשוטות ויעילות? איך נפטרים מנפילות אנרגיה באמצע היום? למה לא מומלץ לשתות בזמן הארוחה? איך מחסלים את התשוקה למתוק? איזה מזונות אסור לעולם לערבב?  ומהם המאכלים שכדאי לאכול מהם כל יום? הרצאה על אורחות חיים בריאים לפי הרפואה האיורוודית, הרפואה ההודית. ההרצאה תכלול ידע תיאורטי מרתק ושלל טיפים שימושיים וחשובים, וגם כיבוד טעים ובריא… עם גליה עזרן, מטפלת בכירה ברפואה איורוודית, מרצה בקמפוס ברושים באוניברסיטת תל אביב. יום שלישי, 10.7 בשעה 20:00 ברמת השרון. פרטים נוספים אצל רוני סזיר:  050-6575069

וכן גם השבוע סיימתי את הקורס "יוגה תראפיה" בהנחיית מיכל ירקוני. אחרי שנים של היכרות קרובה עם מיכל, ראיתי את היופי, המקצועיות, הדיוק והייחודיות שלה במלוא הדרה. לקח לי שנים להגיע ללימודי עומק עם מיכל אבל אני התבשלתי והבשלתי לקורס הזה, והפרי נקטף בדיוק בשיאו… הקורס עזר לי מאד בעבודתי עם תלמידים פרטיים (שאלו רוב השיעורים שלי) ופתח בפניי דרך חדשה להסתכלות על יוגה. אני ממליצה לכל מי שכבר מלמד יוגה ורוצה לקבל עוד כלי לארז הכלים, גישת ה BMC ליוגה, להרשם לקורס הקרוב אשר מתבשל ממש ברגעים אלו.  ציפור לחשה לי כי שנה הבאה הקורס יהיה כנראה בחופש, אז עכשיו זה בדיוק הרגע הנכון… בהצלחה!!!

טיפולים… טוב, יופי שאתם עושים יוגה אבל מישהו מטפל בכם? הנה שתי המלצות שלי על שתי מטפלות בשתי גישות שונות:

רפלקסולוגיה

לאחרונה זכיתי לקבל טיפול מפנק בקליניקה הביתית של נעה ישראל, שמטפלת ברפלקסולוגיה. טיפול מרגיע ומאזן גוף ונפש, בדיוק מה שהייתי צריכה… נעה היא מורה אהובה אצלנו במרכז ואני ממליצה להכיר אותה מעוד אספקט של המגע, רוגע ויופי היחודיים שלה… אפילו ארגנתי למנויי המרכז שלנו צ'ופר…דברו איתה. 054-5822123

טיפול רפלקסולוגי יעיל מאד לחיזוק מערכת חיסון ומניעת מחלות, המרצת מחזור הדם והלימפה, תמיכה באיזון שומנים ורמת סוכר בדם, טיפול בבעיות עיכול ועצירות, טיפול בבעיות מערכת נשימה, אסטמה, טיפול בבעיות PMS , תסמונת גיל מעבר, טיפול בנדודי שינה, סטרס, עייפות, טיפול בכאבי פרקים, צוואר ושרירים תפוסים, שיכוך מגרנות וכאבי ראש, טיפול תמיכתי בהפרעות אכילה ועוד..

קרניוסקרל

השבוע קיבלתי לראשונה בחיי טיפול קרניו-סקרל וברצוני לשתף: אחרי מספר ימים דחוסים ומלאים, משהו שאני לא רגילה אליו, עם נסיעות מרובות ותנועה אינסופית הגעתי למיטתה של הדסיה שחם עם רצון עז לחזור לאיזון, לשקט ולעצמי. לחיים השפויים שאני מכירה… לפני הטיפול שוחחנו שיחה נעימה ורכה. הדסיה נראתה לי אחת כזו שאפשר להניח עליה ראש… בטיפול עצמו היא אחזה לי בעדינות אינסופית בכפות רגליים, בגב ובגולגולת. חשבתי לעצמי, מתי פעם אחרונה מישהו החזיק לי את הראש?

פתאום זה היה נראה לי כה הכרחי. איפה זה בחיים שלנו? עם המחשבה הזו שקעתי לשינה. היתה זו שינה מרפאה ומאזנת. תודה הדסיה שהזכרת לי נשכחות… כנראה מהרחם.

המשך שבוע ברגוע

תמר

קיבלתם דוא"ל זה כי אתם רשומים כמנויים לקבלת דוא"ל בכל פעם שמתפרסם מייל שבועי חדש בצ'אנדרה יוגה. לשינויים ליחצו על הקישור המתאים בתחתית המייל.אשתורי הפרחי 4 (מתחם בזל) תל אביב | 03-5464045 | כל הזכויות שמורות © 2012 לצ'אנדרה יוגה בתל אביב.
בקרו אותנו באתר: www.chandra-yoga.com

facebook  


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם