ריספקט לקפה… ולשמעון לב טהור

הידעת?  קפה אצל ברטה זה בעצם שיר על קוראת בקפה

ממש בימים אלו רץ קמפיין לא משהו של "עלית". אי אפשר שלא להיתקל כל שני מטר בפנים של אנשים רגילים למדי, כמוני כמוך, ש"גם הם שותים קפה עלית"… לפני עשור הייתי שותה את הקפה הזה ומאז עברו הרבה מים חמים במקינטות שלי… היום אני קונה לי פעם בשבוע קפה במחיר של חבילת נס קפה "עלית" ומתענגת על כל שלוק. השתדרגתי בחיים.

השבוע צעדתי במתחם בזל עם כוס חד פעמית שלא השאירה הרבה מקום לתהיות. הרי מי יוצא לבית קפה באמצע יום עבודה לקנות תה?… בדיוק עברה ממול תלמידה שלי וזה מה שיצא לה מהגרון "תמר?!!!את???!!קפה??!!"

אני לא סגורה על הסדר של סימני הקריאה/שאלה/זעזוע שלה, אבל כמו שזה נקרא ככה זה גם נשמע. ביאסה לי את הקפה… ברור שאני שותה קפה. כאילו מה? להיות יותר צדיקה מהאפיפיור זה משעמם.
סוגיית הקפה מעסיקה את כולנו. בכל חודש יוצא מחקר חדש בעניין, אחד ממומן ע"י טסטרצ'וייס, אחד על ידי ג'ייקוב.. (-: לרוב נראה את המחקרים הללו בחדשות העיתונים ברכבת, מתעופפים ונרמסים על ידי ההמון… בעיניי כל אחד מהם מבלבל ומטעה יותר מהשני. שלוש שנים עם הרבה קילומטראג' של עיסוק בקפה יש לי ולשותפיי בכל סופ"ש ניקוי מיצים. שם נושא הקפה תופס מקום שני בשאלות של המשתתפים (מוצרי החלב מככבים…, והסוכר משתחל לו בין הקפה לחלב, ממש השילוש הקדוש…)
בכל בוקר אני מביאה את הילדה לגן, מטר משם ישנה תחנת איסוף של ילדי התיכון לבית הספר האזורי. מיד פעם אני רואה את חלקם אוחזים מאגים חמים של קפה, כוסות חד פעמיות מעוצבות עם מכסה פלסטיק, וספלים של נס. אולי להם זה כבר נראה רגיל והגיוני לפתוח את היום עם קפה, כמו ההורים שלהם אבל לי זכור עוד מגיל צעיר כי "קפה זה של גדולים" ולנו כילדים אסור היה להתקרב לזה. למזלי הריח הדוחה של הקפה הרחיק אותי מהחום והמר הזה עד גיל 25… כן, אני בקטע רק עשר שנים, מנהלת דיאלוג יומיומי עם הטיפה המרה. מנסה להאמין שאני לא מכורה… לפעמים עובר שבוע שלם (בד"כ אחרי ניקוי מיצים) שאני בלי  ואז כשהאספרסו מגיע זו ממש חוויה שנעה בין התרוממות רוח לרעידות קלות בידיים, תשאלו את התלמידים שבאים לשיעור ערב ביום ראשון רגע אחרי שאני שותה… ראיתם פעם את השפן של אנרג'ייזר במסיבת טראנס בגואה? כי ככה זה נראה.
אז בבקשה שלא יגידו לכם אחרת, קפה זה סם ממכר. נקודה. ולכן אני עושה כבוד גדול לסם הזה ומתייחסת לשתייה שלו בכובד ראש. וכמו כל דבר שנכנס לגוף שלי אני משתדלת לדייק בשני פרמטרים: איכות וכמות (כתבתי על זה פעם בפוסט על יוגה ותזונה…)
מבחינת איכות– הכי טוב לשתות אספרסו קצר (למביני עניין- רצוי גם בלי סוכר או חלב… ) הכי פחות איכותי זה קפה גרגירים נמס אשר עובר תהליך כימי מאסיבי.
מבחינת כמות– פעם הנחתי ניקוי מיצים עם ד"ר פנינה בר סלע ושם היא אמרה "שני קפה ביום זה אחד יותר מידי"… חמודה. אני גם מחזיקה בדעה הזו אבל בכל זאת משתדלת לא לשתות כל יום. בד"כ זמן הקפה שלי יהיה בזמן עבודה בעיר בשעות הקשות והאכזריות 14:00-16:00. אבל בבית- שם אני רוב השבוע- אני פשוט נחה בצהריים. אפילו חצי שעה של שנ"צ עושה פלאים… (בהקשר הזה אני רוצה להמליץ על ספר חביב "כוחה של מנוחה- מדוע שינה בלבד אינה מספיקה" הוצאת פוקוס)
ועוד טיפ קטן שממש עוזר לי- לא חייבים לשתות את הקפה על הבוקר, כי בכל מקרה תבוא הנפילה של הצהריים… עם המחשבה  "אם כבר קמתי אז קמתי. אני בטח לא אירדם עכשיו" אני דוחפת ראש לזרם חזק של מים קפואים ומקבלת בוסט של אנרגיה עד הצהריים. ממליצה בחום על מכת הקור… אני מכורה לזה. שמעתי שזה גם טוב לעור הפנים… (ממש טור של אודטה דנין פתחתי פה). ואם ממש חייבים את הטעם וההרגשה של קפה על הבוקר- לא מזמן מצאתי בחנות טבע משקה דגנים טעים בשם FINI (מופק משעורה, תאנים ועולש) אשר יחד עם מעט חלב אורז מהווה תחליף בריא ואיכותי (הרבה יותר מקפה נטול קפאין)  וגם המצאתי לזה שם CAFAKE מוזמנים לאמץ את השם, זה עוזר לאפקט ההתעוררות!!!
אז בואו נעשה ריספקט לקפה, כמו סם שעושה לנו טוב נקדיש רגע מחשבה לפני שאנחנו שותים אותו… שיהיה יום טוב!!!
ואם כבר ריספקט- אחרי תקופה ארוכה של יובש בגרון שמעון לב טהור ואבשלום טובלי חוזרים אלינו למרכז במוצ"ש הקרוב עם נר ראשון של חנוכה. מוזמנים באהבה…
08/12 שירה מקודשת עם חברי הקוואליהמתרגשת לארח את שמעון לב טהור ואבשלום טובלי (חברי הקוואליה) לערב של פיוטים, מנטרות, אקסטזה ומדיטציה. והכל במעגל אחד…

נתארח שוב ב"מואה" נווה מדבר קסום אשר הלינה בו מתאפשרת רק דרך סדנאות (אין אירוח פרטי) ואם כבר סדנה של סופ"ש אז שגם יהיה בה תהליך של שינוי תזונתי. ושינוי תזונתי מביא לשינוי תודעתי עמוק ומשמעותי. וכנסו לראות תמונות של המקום המופלא הזה על מנת להבין למה לא צריך לנסוע עד לחו"ל… ההרשמה החלה.

 

 

9/2 מהו שפע תזונתי אמיתי? בהנחיית זהר צמח וילסון

הרצאה מרתקת ופוקחת עיניים בנוגע לבחירות אותן אנו עושים בכל הקשור למזונותינו,

מה נכנס אלינו הביתה, אל מערכת העיכול,ההבדלים בין מזון שלם למעובד ועוד..

בנוסף ב 09/03/13– תתקיים הרצאתו של זהר בלוז הסוכר.

מומלץ ביותר

 

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:

1. שימו לב להצעת העבודה הבאה…  לצ'אנדרה יוגה ת"א דרוש מנהל שיווק בעל ראש גדול ומוטיבציה גבוהה. חובה ניסיון בשיווק/מכירות בשימור וגיוס לקוחות. יתרון לבעל ניסיון והיכרות של עולם היוגה/ הספורט/כושר. 3/4 משרה, שעות גמישות. שכר בסיס + אחוזים.  נא לשלוח קו"ח למשרד info@chandra-yoga.com *המודעה מיודעת לנשים וגברים.שימו

2. שיעור בוקר ביום חמישי חוזר לשעה 11:00 החל משבוע הבא (6/12)  ויועבר ע"י אברא קיין
3. יום שלישי שלנו ממשיך לעבור שיפוצים ושינויים והכל למענכם: החל מינואר שיעורי הבוקר יהיו

9:30-11:00 לירון גלעד הנהדרת קמה מוקדם יותר כדי להעביר לכם שיעור בוקר מרענן.  מיד אחריה שיעור צהריים חדש דנדש: 12:30-14:00- אורי בנדורי שעליו אין צורך להוסיף מגיע להזיז ולמתוח אותנו בצהריים. בהמשך היום.. 17:00-18:30 סדנת מתחילים 18:45-20:15 ויניאסה עם אביגיל שסטצקי 20:30-22:00 אשטנגה עם נעה ישראל הנפלאה שחזרה אלינו מהודו עם הרבה מרץ ודרייב. תהנו.

שיעורי יוגה לילדים בימי ראשון ב 16:30 עם מורה חדשה ישנה… טל ברכה שלימדה פה בעבר יוגה למבוגרים חוזרת אלינו ללמד את הדור הצעיר מה זו נשימה, נשמה וחיבור לגוף.

ישנן הרבה משרות חדשות פה בצ'אנדרה תמורת תרגול. שלחו מייל לנופר וכל הקודם זוכה…

כנסו לקבוצה שלנו בפייסבוק. תחבבו אותנו עם איזה לייק ונצ'פר אתכם במתנת יומולדת שווה וטעימה

כרטיסי חנייה במחיר מוזל- ניתן להשיג אצלנו כרטיסי חניה לחניון הצמוד לבי"ח אסותא (רחוב ז'בוטינסקי) ב-15 ש"ח לשעתיים וחצי. בהגיעכם לחנייה אנא הצטיידו בכרטיס מראש.

המלצות אישיות של תמר על אירועים סדנאות ועוד: 

איך מכינים קדירת בריאות שמתאימה לכל בני המשפחה? מהי ההשפעה של כל אחד מהטעמים? איך שוברים את המעגל של תשוקה למתוקים? איך מכינים לביבה בריאה? ממליצה בחום על ה סדנת בישול איורוודי של גליה עזרן, מרפאה איורוודית מהסוג הנדיר… וחברה טובה…

כמו כן, אתם מוזמנים להציץ למטבח של אביטל סבג עם מגוון סדנאות חורףהסדנה הקרובה תתקיים ב 10/12 מיועדת להורים וילדים. תגלו שם דרכים לשידרוג הלביבה… 

13/12 פסטיבל נו מינד בים המלח כל צוות ניקוי המיצים יהיה שם בהרכב מלא. אז תקבלו שם יוגה, הרצאות תזונה וסדנאות בישול בריא… 

יש כזו חיה- מוסיקה אורגנית!! מופע מקסים לילדים…

בריאות וימים יפים…

אוהבתמר

 

קיבלתם דוא"ל זה כי אתם רשומים כמנויים לקבלת דוא"ל בכל פעם שמתפרסם מייל שבועי חדש בצ'אנדרה יוגה. לשינויים ליחצו על הקישור המתאים בתחתית המייל.אשתורי הפרחי 4 (מתחם בזל) תל אביב | 03-5464045 | כל הזכויות שמורות © 2012 לצ'אנדרה יוגה בתל אביב. בקרו אותנו באתר: www.chandra-yoga.com

  

 


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם