כשבתקליט היה חור וכולם לבשו שחור…

הצד האפל של הצ'אנדרה (ירח…): פוסט אפלולי ונוסטלגי במיוחד

בשישי האחרון עברתי מסע בזמן אל גיל 15, לפני 20 שנים.

באותם הימים, למעשה מגיל 13 עד 23 הייתי מכורה קשות לצלילים האפלים של הלהקה הכי לא מובנת בסצנת הגל החדש  The Legendary Pink Dots איתם ביליתי כל יום מרגע שהתעוררתי עד אשר נרדמתי, איתם עברתי מתקליטים לדיסקים ודרך הטקסטים המורכבים שלהם למדתי את האנגלית הראשונה שלי (בהתחלה עם מילון עב כרס ובהמשך עם מכשיר מסורבל בשם "מילונית אלקטרונית") ובמשך שבע שנים מחיי ברמנתי אך ורק במועדונים שהשמיעו אותם ושכמותם.
ואם אפשר להגיד "אבן מכוננת" בעבר ובהווה שלי אז ללהקה הזו יש מקום נכבד במי שאני היום. אפילו שהיום שלי הוא יותר בהיר ופחות אפל מהתקופה הזו בחיי…

רק בשנים האחרונות הבנתי לעומק מהי המוסיקה הפסיכודאלית הזו וכמה סמים נשאפו וננשפו כדי ליצור אינספור שירים ותקליטים בניצוחם של הסולן האגדי המכונה   The Prophet

בשישי האחרון ראיתי אותם שוב בהופעה בארץ.

ביום שלפני ההופעה גלי הנוסטלגיה החלו להציף לי את הבטן והחזה. נזכרתי איך שכשהתחלתי לשמוע אותם בגיל 13 לא היה אינטרנט, ועל גבי התקליטים שלהם לא היתה תמונה להשביע בה את הסקרנות הטבעית לדעת איך נראה הסולן עם הקול הנע בין לחישות מתוקות לטירוף מפחיד… אחרי שנתיים של האזנה צפופה העזתי לכתוב מכתב לחברת התקליטים שלהם באמסטרדם. להפתעתי הבאסיסט שלהם ענה לי וכך התחלנו להתכתב. מכתבים אמיתיים בכתב יד, עם בול ומעטפה… באנגלית פשוטה תיארתי לו חיים של נערת גל חדש מקריית חיים. נחמד מצידו שבכלל התייחס אליי. והשוס מבחינתי היה שמידי פעם, כשהבאסיסט לא היה אז הסולן היה עונה לי. אחרי מספר מכתבים ביקשתי ממנו תמונה שלהם והוא מיד שלח לי. מיד משמע שתוך חודשיים היתה לי בדואר תמונה אמיתית בשחור לבן – כל החבורה יושבת בחצר ירוקה. ניסיתי לנחש מי זה מי. מי מתופף? מי שר? מי הבאסיסט? לקח לי עוד חודשיים עד אשר במכתב הבא הוא הסביר לי….

כמו סבתא שגאה בנכדיה עם התמונה הזו הסתובבתי בתיק כשיצאתי למועדוני גל חדש והראיתי אותה לכל מי שביקש, וגם למי שלא.

אחרי עשר שנים של האזנה על בסיס יומיומי הרעב לראות אותם כבר הציק. החלטתי לנסוע לראות הופעה שלהם בברלין. זו היתה נסיעה כה מכוננת עבורי. פעם ראשונה באירופה, קור כלבים ואני עם פתק עליו רשומה לי הכתובת  צועדת ליד אגם קפוא לכיוון מועדון לילה אפלולי שנראה כמו טירה קטנה, בדרכי לראות את אהבת חיי. בכניסה למועדון השחלתי מטבעות לטלפון ציבורי והתקשרתי לאחי הגדול אשר גם הוא היה מכור, כמוני. אמרתי לו שעוד רגע אני נכנסת לראות אותם. אני לא אשכח את ההנחיה המדויקת שלו "אחותי, אל תתביישי, בקשי מהשומרים לדבר איתם מאחורי הקלעים, הרי התכתבתם פעם!"
נכנסתי לאולם אשר התגלה כחדר בגודל של צ'אנדרה יוגה… הבמה היתה בגובה מדרגה ולא היו שם שום קלעים ושום שומרים. כולם חוץ ממני, כמו תמיד בסצינה הזו, לבשו שחור ונראו רציניים להחריד. מה שהעסיק את כל כולי זו המחשבה כי עוד רגע והלהקה של החיים שלי עוברת בתוך הקהל כדי לעלות על המדרגה ולשיר,  ואני בכלל יושבת על הרמקול. אכן כך היה.
הופעה שלמה שאני רואה את הסתימות של הסולן האגדי. הייתי מאושרת ומרוגשת כמו מתחת לחופה. בתום ההופעה לא התאמצתי כל כך כדי להגיע אליהם. הם נשארו שם לדבר עם כולם. ניגשתי לסולן ואמרתי לו באנגלית רועדת: "היי, איי אם תמי פרום יזראל" ואז הוא ענה לי שתי מילים שאני לא אשכח לעולם "תמי עדי?"

שש שנים מאז אותה חליפת מכתבים והוא זכר אותי. מעולם לא התרגשתי כ"כ מלשמוע את שמי המלא באנגלית.

אפשר לצקצק בציניות ולומר "נו טוב, כמה מעריצים כבר יש להם"… אבל אפשר גם להסתכל על זה ברומנטיות ולהתענג על אותם ימים תמימים שבהם היה צריך להתאמץ קצת בשביל אהבה. ועוד ממלך האופל, הקדרות והפסיכודאליה.

הרגשתי כי סגרתי מעגל. אחרי עשור אפשר היה להתחיל להיפתח למוסיקה אחרת. אבל גם עוד שנים רבות תהיה להם פינה ענקית אצלי בלב.
בדרך כלל אני משתפת פה שירי אור ואהבה עם גוונים של לבן. הפעם משהו אחר לגמרי, מהעבר שלי שהיה עימי רוב חיי. תהנו, אבל לא יותר מידי, כן?

I Love You in Your Tragic Beauty           New Tomorrow
והשיר הכי קיצבי וסוער שלהם   עם קליפ פסיכודאלי להחריד
 curious guy    

 ובשינוי חד של אווירה, נחזור ללבן הטהור… אני שמחה לארח אצלי לראשונה את מורת הקונדליני הבכירה לסדנת היכרות. אני בטוח אהיה שם

"התעוררות" היכרות עם קונדליני יוגה עם ליה

קונדליני יוגה יוצרת טרנספורמציה. זוהי שיטה שפותחת בפנינו אפשרויות, מחברת ליעוד וידיעה פנימית עמוקה. במסע החיים נתעל את הכעס לתמימות ונבין שאין לנו צורך בכלום אלא בחיבור לעצמי. את הסדנה נחה המורה המובילה בתחום- ליה. מוזמנים לנסות שיטה עתיקה אשר לנו היא חדשה…
 
ולראשונה נעשה את זה גם בחו"ל… 22/6 שמונה ימים של נופש, יוגה ותזונה בתאילנד 
זהר צמח וילסון  ואני, תמר עדי, מזמינים אתכם לחוות וללמוד כיצד להזין את הגוף והנשמה. שמונה ימים מרעננים ומלטפים באי טרופי, באתר נופש ובריאות השוכן במפרץ על שפת הים, מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי מילוי המצברים. לפרטים מלאים כנסו ללינק
 
29/6 יום פתוח ללא תשלום לקראת קורס המורים בצ'אנדרה יוגה
 
אי שם לפני שנה וחצי דרבנתי את בן זוגי, אוהב שכטר, להתחיל קורס מורים של אובי ליפשיץ. אני אישית עברתי את הקורס הזה לפני כחמש שנים. את עומק החוויה של שנה וחצי רציתי שגם אוהב יחווה. זהו הקורס הכי מקצועי ואיכותי שיש עם מורה מנוסה ומיוחדת וכן גם מורים אורחים מהשורה הראשונה (פרופ' יעקב רז, ד"ר דני רווה ועוד רבים וטובים) כל המתנות אשר קיבלתי מאובי רק שיפרו ודייקו את ההוראה שלי. מבחינת עבודה, לאורך השנים המורים אשר מסיימים קורס זה אכן עובדים במקצוע וממשיכים להעמיק בעולם היוגה.
לכל מי שקורס מורים ליוגה קורץ לו, ממליצה בחום להכיר את אובי ביום הפתוח. בואו להתרשם ולהירשם…
ביקשתם כל כך אז הנה זה קורה שוב: הסדנה המוצלחת של אוהד חוזרת למשכננו. ואנחנו שמחים שיש עניין כה רב באחת התנוחות היותר משמחות: עמידת ידיים. מכיוון שאנו רוצים לשמור על זהירות רבה ותשומת לב לכולם אנו מגבילים את כמות המשתתפים. אז אל תחכו לרגע האחרון…
 
13/7 סדנת מבוא ליוגה תראפיה עם ציפי נגב
הזדמנות להכיר מורה נדירה וותיקה אשר תתן לנו זווית מרתקת על עבודה תראפויוטית עם יוגה. "אנו מטפחים האזנה אנינה לגוף- נפש-רוח ולמילים המתהוות בתוך הזמן כדי לתת למה שקורה עכשיו. בסדנא נתרגל נשימות ותנוחות יוגה וניתן לתחושות לרגשות למשמעויות שמתעוררים בזמן התרגול להשמיע את עצמם ולגלות לנו את עצמנו".  כמו כן יתקיים מפגש מרפא עם מתנדב/ת מהמשתתפים.
 
20/7 מזון שלם – תהליך הריפוי הטבעי עם זהר צמח וילסון
אנחנו נוטים לחשוב שבחירות המזון שלנו הן באמת 'שלנו'. האם זה אכן כך? המפגש הזה מבקש לעזור לנו לזהות את המקורות היוצרים את ההגדרות והתפיסות שלנו על אוכל. איך מתקבלות החלטות ברשויות הבריאות ואיך אנחנו יכולים להשתחרר מתכתיבים חיצוניים ולהתחבר לאינטואיציה פנימית בונה.
 
27/7 "בואו לעכל את זה" – יוגה ואיורוודה עם תמר וגליה 
לאור ההצלחה של ארבעת הסדנאות הקודמות אנחנו מקיימות את הסדנה הבאה שוב בעיר הגדולה… שימו לב כי הארכנו את הסדנה בשעה נוספת על מנת להתרווח עם הזמן וללמוד לאט ובנחת… (המחיר נשאר אותו דבר) מוזמנים לסדנת עומק תאורטית ומעשית.
3/8 תרגול יוגה בבית. הסדנה שתעזור לכל להיכנס לזה
התרגול הוא תרגול אישי, ייחודי ומיוחד לכל אחד בכל רגע. אנחנו אנשים שונים, הפוגשים את מזרן היוגה כל פעם במצב פיזי, רגשי ומנטלי אחר. תנוחת המשולש (טריקונאסאנה) שאני מתרגלת איננה אותה תנוחת משולש של האחרים. יותר מזה, תנוחת המשולש שתרגלתי היום, לא בהכרח תתאים לי לתרגול מחר…
את הסדנה תנחה אביגיל שסטצקי ובתמונה המקסימה הזו רואים את שמעון לב טהור מתרגל בכל מחיר…
15/8 סופשבוע של יוגה וניקוי מיצים. והפעם בתובל אשר בצפון
חשבנו לקחת פאוזה עד אחרי החגים אבל הקהל מבקש כל כך יפה אז ארגנו ריטריט בצפון.
אנו מזמינים אתכם לחוות וללמוד דרכים לניקוי הגוף במרחב של טבע, רוגע… זו הזדמנות להכיר את גופינו וצרכיו ולהוקיר לו תודה על כל מה שהוא עושה עבורנו (שזה המון). שלושה ימים מרעננים ומלטפים באתר נופש עם טבע יחיד במינו מאפשרים לנו לחוות היבטים נוספים של תזונת הגוף והנפש תוך כדי ניקוי הגוף והראש ומילוי המצברים.
נקבל את ההזנה שלנו ממיצי ירקות, שייקים ירוקים המשלבים פירות, ומרקים חמים, מרכיבים אורגניים. נלמד כיצד להכין שילובים שונים וטעימים של מיצים ושייקים אותם נוכל להמשיך לצרוך גם בחיי היום יום, כחלק מתזונה בריאה.
 
מכירת חצר של בגדי יד שנייה לנשים. אז איך זה עובד? אנו אוספות בגדי נשים במצב טוב בלבד. מה שלא מתאים למכירה עובר לתרומה ומה שמתאים נמכר במחיר של 10 עד 50 ש"ח. חלק מההכנסות עובר לתרומה, בכל מכירה אנו תורמות למקום אחר. תרמנו כבר לפליטים מדרפור, מקלט לנשים שהתדרדרו לזנות, עמותת רוח נשית, ויצו, סח"י ועוד. ובמכירה הקרובה נתרום לאנונימוס– עמותה לזכויות בעלי חיים.
 
12/10 "נפלאות הכיסא" עם איל שיפרוני
החוברת: "נפלאות הכיסא" שיצאה לאור ע"י איל לפני חודשים אחדים, התקבלה יפה ע"י קהל היוגים בארץ, ותוך זמן קצר, אזל המלאי. בעקבות בקשות של תלמידים רבים, מוציא איל מהדורה נוספת, מורחבת, והפעם באנגלית, לתפוצה עולמית! מוזמנים לסדנה מעמיקה ומעשירה עם מורה אחד ויחיד במינו.
26/12 סופשבוע יוגה ואיורוודה במדבר עם תמר וגליה
"היוגה והאיורוודה שלובות זו בזו; העמקה בידע האיורוודי מזינה את תרגול היוגה ומאפשרת להתאים אותו למזג הגופני והמנטלי שלנו בצורה עמוקה יותר". אנחנו מזמינות אתכם לשלושה ימים של יוגה ואיורוודה ב"מואה"- נווה מדבר קסום בערבה. נתרגל יוגה, ננשום את השקט של המדבר ונעמיק בידע של הרפואה ההודית.

 

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:
1. אני (תמר עדי) נוסעת לתאילנד ללמד 8 ימים ולנוח עוד שבועיים. כנסו למערכת לראות מי יחליף אותי. מזמינה אתכם לשיעור עם אוהב שכטר, בן זוגי אשר סיים השנה קורס מורים אצל אובי ליפשיץ…
 
 
2.  יש לנו קבוצה שלנו בפייסבוק. תחבבו אותנו עם איזה לייק ונצ'פר אתכם במתנת יומולדת שווה וטעימה

3. מזרונים פרטיים– עקב עומס של מזרונים אישיים אשר נשארים אצלנו במרכז, אני מבקשת להצמיד לכל מזרון פתק עם שם+משפחה על מנת שאדע של מי הוא. מזרון ללא שם לא יישמר. הכנתי לכם פתקיות והן על השולחן במשרד. תודה, תמר

המלצות של תמר על דברים טובים שקורים מסביב:

21/6 פסטיבל מוזיקה וקצב בינלאומי

פסטיבל סאנביט מזמין למסע מוסיקלי מסעיר וחד פעמי עם השמות הלוהטים של תנועת ה GLOBAL BEATS העולמית.  נרקוד דרך הפאבלות של ריו ועד הטברנות של יוון, ממועדוני ברלין לשבטיות אפריקאית מהשווקים של מרקש ועד קינגסטון שטופת השמש. העולם כולו ברחבה אחת! כל זאת ועוד בפסטיבל סאנביט שיחגוג את היומיים הארוכים בשנה בסוף שבוע של  מוסיקה, ריקוד, שחרור, מפגש וחיוך. הפסטיבל יתרחש בנוף של מרגלות הגלבוע בתוך טבע יפיפה לצד מי מעיין צוננים בכדי להעניק תפאורה מושלמת לחוויה.

28/6 סופ"ש "עלי רוחי" – שירת עולם ממסורות שונות

"עלי רוחי" זהו שיר מפורסם ממסורת הקוואליה אך זהו גם מפגש של התרוממות הרוח ואהבת האחים, זהו מסע מוסיקאלי מרהיב של שירי רעים, שירת הלב, תפילה, ופיוטים. בסופ"ש הזה תכירו שירים רבים ממסורות שונות: שירת הקוואלי, הריינבו וניגונים רחוקים. זוהי הקשת המחברת תרבויות וצבעים.
אני אישית מחוברת למעגל הזה כבר שנים, מידי פעם כשאני צריכה לכייל את המערכות שלי (ראש לב ובטן…) אני מגיעה לשיר עם החברים הללו ומורידה מעצמי קילוגרמים של כאבים ועומסים… ממליצה בחום. לעמוד האירוע של המעגל 

3. אני רוצה להמליץ על השכרת חדר לקליניקה בבית מגורים שקט ונעים בצפון הישן, מטר מיהודה מכבי וחצי מטר מפארק הירקון. מדובר בבית של מיכל, אישה מקסימה אשר רוב הזמן אינה בבית, הבית עצמו יפה ומפנק והמחיר שווה לכל כיס של מטפל… מוזמנים לפנות למיכל לפרטים נוספים 0547-992014

 

ימים יפים, תמר


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם