מכל תלמידיי השכלתי…

 

Chandra Yoga logo

שוב זה קורה…

יום כזה נטול נשימה, נטול נשמה. יום שבו אני רק עבד של הבנק, הפייסבוק, הבירוקרטיה וההישרדות… ובדיוק ברגע השבירה מגיע מייל מתלמיד שחושב עליי. מזכיר לי שאני מורה ליוגה ולא טייס אוטומט במשימת חייו.

לפני כשמונה שנים לימדתי יחד עם זהר צמח וילסון המיתולוגי שבוע של ניקוי אצל ד"ר פנינה בר סלע ביישוב אמירים. אם אני זוכרת נכון זה היה חורף נושך שכזה שרק זזנו מעט בין החדר, אולם התרגול והמטבח. ושם במטבח בין סירים ועשב חיטה הכרתי את ליאור עם סינר לבן וחיוך מקסים שהזכיר לי את אחי הגדול… ליאור הגיע כל יום לשיעור שלי ובוקר אחד כשליאור היה היחיד שהגיע בכל זאת קיימתי לו שיעור. פרטי. למרות שיכולתי גם לבטל… השער נפתח. ליאור המשיך מאז בהתמדה ביוגה, בנוסף למדיטציות שהוא מתרגל באופן הדוק. בגלגול הזה ליאור גר קרוב למרכז שלנו ומגיע לתרגל אצלנו באדיקות. הוא זוכר לי טוב טוב את השיעור הפרטי אשר פתח את השער… אני זוכרת להודות כל יום על כל תלמיד שבכלל זוכר אותי. השבוע הגיע המייל הזה שפשוט הייתי חייבת לשתף. תהנו

"ויאמר האלוהים על ג' דברים העולם עומד. כנו לי שמותיהם.
ויבוא דוויד המלך ובידו הכינור ויאמר: הנגינה. וזאת למה?
היא המחברת בין מעלה ומטה, בין השכל ללב ובין האדם לאלוהי.
ויאמר לו אלוהים: אכן כך הוא הדבר.
ויבוא רבי ישוע מורה הלב ויאמר: נגרות. וזאת משום מה?
משום שהאילן מחובר אל הארץ והאדמה דרך שורשיו אך באמיריו הוא נוגע בשחקים וקרוב לאלוהי. והנגר? הנגר  מחבר ומחובר הוא לכולם.
יפה אמרת, השיב לו אלוהים.
ויבוא פטנגא'לי היוגי הדגול ויאמר היוגה היא הג' השלישית. וזאת למה ומדוע?
ובכן היוגה היא האיחוד, התרגול האולטימטיבי המכין את הגוף שהוא הכלי לאנרגיה האלוהית שתזרום דרכו.
ויאמרו לו כולם פה אחד "נכון, נכון הוא הדבר.
ויבוא אחרי השלושה גוטמה (גם הוא בגימל…) ויאמר להם: רבותי הנכבדים,  שכחתם דבר שהוא עיקר העיקרים והוא המדיטציה אמנם היא לא בג' אבל היא חשובה עד מאד!!!
ויענו לו כולם בקול אחד: רבנו גוטמה ללא המדיטציה לא ניתן לנגן לא ניתן לנגר וגם היוגה חסרה היא בלעדיה – המדיטציה היא החיבור בתודעה ובגוף לרגע הזה.
וישמחו כולם ויכנסו לשלווה עמוקה.
(מוקדש לתמר עדי צ'אנדרה יוגה שפתחה בפני שערי יוגה)"

היום ליאור צוק הוא שילוב מקסים של יוגי מהסוג המיוחד, נגר בחסד, נגן נשמה ומודט של החיים. כל הגימלים הטובים יש בו… מזמינה אתכם להציץ ולהתרשם מהעבודות שלו. תודה על המפגש!!!

ובשוטף אצלנו: סדנאות השבת שלנו תופסות תאוצה ומגיעות עד יוני… במחיר שווה לכל כיס תוכלו לתרגל יוגה עם מיטב המורים, לשמוע את מיטב המרצים ואפילו לנפוש איתנו בתאילנד, ניקוי מיצים ב 20/6. פרטים מלאים בקרוב.. בינתיים קבלו סקירה קצרה:

במוצ"ש הקרוב נעשה זאת שוב: 20/4 "בואו לעכל את זה" והפעם בתל אביב…

סדנת יוגה ואיורוודה בנושא מערכת העיכול עם תמר עדי, מורה בכירה ליוגה וגליה עזרן – רופאה איורוודית, מרצה בקמפוס ברושים. לאור ההצלחה של שלוש הסדנאות הקודמות אנחנו מקיימות את הסדנה הקרובה גם בעיר הגדולה… שימו לב כי הארכנו את הסדנה בשעה נוספת על מנת להתרווח עם הזמן וללמוד לאט ובנחת… (המחיר נשאר אותו דבר) מוזמנים לסדנת עומק תאורטית ומעשית.

 

 

27/4 מפגש היכרות עם גישת אמנות ההקשבה בהנחיית שירלי פרנטה

אמנות ההקשבה מתייחסת הן למקשיב והן לדובר. אחריות המקשיב היא להקשבה "נקייה" מרעשים וחסמים תוך העברת מסר לדובר המעיד על הקשבה. אחריות הדובר היא לומר את הדברים באופן שהמקשיב יוכל להקשיב להם. בשני המקרים מדובר במיומנות נרכשת, בשריר שצריך לפתח ולתרגל. ברובד העמוק יותר הקשבה של האחר מאפשרת לנו להקשיב לעצמנו ומתוך כך ליצור שינוי. זהו מפגש היכרות לקראת סדרה של ארבעה מפגשים במושב מזור אצל שירלי.

 

 

4/5 יסודות היוגה למתחילים. בהנחיית אביגיל שסטצקי

סדנת רענון היסודות והבסיס לתרגול יוגה מדויק, זהיר ומהנה. סדנא זו מיועדת לתלמידים חדשים בדרך היוגה ולכאלו המעוניינים לחזור אל היסודות, להעמיק ולרענן את הבסיס. בסדנא נחקור מהו תרגול יוגה, מהי נשימה יוגית וכיצד לשלבה בתרגול, נטעם קצת מהפילוסופיה היוגית אשר עומדת בבסיס התרגול ונעבוד יחד על עקרונות ביצוע תנוחות היוגה, האסאנות.

18/5 מה אוכלים כשחם, דביק ומעצבן? סדנה בנושא תזונת קיץ עם אביטל סבג

אני גאה ושמחה לארח לראשונה בצ'אנדרה יוגה את חברתי ושותפתי מזה שלוש שנים לסופי השבוע של יוגה וניקוי מיצים. אביטל תלמד אותנו איך לקבל את הקיץ הזה בקלילות ובשמחה, מה לאכול וממה להימנע וגם תדגים הכנה של שייק ירוק וסלט קייצי.

 

רגע לפני הפוגת קיץ בארץ, זהר צמח וילסון ואני מכינים תהליך ניקוי מיצים שאותו ננחה יחד בתאילנד ב 20/6 פרטים מלאים בקרוב… בינתיים נתארח שוב ב"מואה" לסופ"ש בסימן שינוי תזונתי אשר מביא לשינוי תודעתי עמוק ומשמעותי. אני אלמד שם יוגה אשר תתמוך ותסייע בתהליך. ההרשמה החלה.

 

 


 
25/5 "תשמרו על עצמכם" סדנת עומק עם מיכל ירקוני בנושא מערכת החיסון ויוגה
נמאס מהנזלת? חוטפים כל וירוס שנמצא בסביבה? סטרס עושה אתכם חולים? מערכת החיסון וההגנה היא מהמורכבות והדינאמיות בגוף האנושי. היא מורכבת מאיברים, תאים ורקמות שונות וממערכת נוזלים ייחודית הנקראת לימפה. לזרימת הלימפה השפעה עצומה על בריאות הגוף-נפש.
הסדנה תשלב לימוד תיאורטי עם תרגול של אסאנות, נשימה ומגע המותאמים להגברת החיוניות של מערכת החיסון.
 
30/5 סופ"ש יוגה ואיורוודה בערבה עם תמר עדי וגליה עזרן

"היוגה והאיורוודה שלובות זו בזו; העמקה בידע האיורוודי מזינה את תרגול היוגה ומאפשרת להתאים אותו למזג הגופני והמנטלי שלנו בצורה עמוקה יותר" אנו מזמינות אתכם לשלושה ימים של יוגה ואיורוודה בנווה מדבר קסום בערבה. נתרגל יוגה, ננשום את השקט של המדבר ונעמיק בידע של הרפואה ההודית העתיקה.

הודעות חשובות לתלמידי המרכז:
1. אברא ואני זזות החודש במערכת. אז בבקשה שימו לב… 
אחרי הפוגה לצורך עבודה משרדית (מבאס אך הכרחי מידי פעם…) אני (תמר עדי) שמחה לחזור ללמד את שיעור הבוקר הכי ותיק שלי- ראשון ב 11:00 אשר אותו אברא קיין לימדה לאחרונה. החל מ 7/4 אני חוזרת , מקווה שגם אתם… אברא תלמד במקום את השיעור של יום ראשון בשעה 17:00 ואני על הדרך מוסיפה לעצמי עוד שיעור- רביעי ב 17:00 מוזמנים לתרגל איתנו בשעה בריאה, שפויה ומעשית שתשאיר לכם ערב חופשי ונעים.
2. ביקשתם כל כך יפה אז אביגיל שסטצקי חוזרת ללמד בשעה בכי חמה: יום רביעי ב 20:00 שיעור אשטנגה פתוח לכולם. מזומנים להזיז את הגוף בשיעור שסוגר את היום ויעשה לכם לילה טוב
3. יש לנו חנות חדשה ויפה עם שלוש תרופות סבתא שהן חובה בכל בית ושלושה תוספי תזונה מהטובים שיש… מוזמנים להציץ…

4. כנסו לקבוצה שלנו בפייסבוק. תחבבו אותנו עם איזה לייק ונצ'פר אתכם במתנת יומולדת שווה וטעימה

5. הודעה חשובה- חניון אסותא שצמוד אלינו נסגר. ממליצה לאמץ את חניון רידינג – ללא תשלום ורבע שעה הליכה מהמרכז שלנו. בהצלחה…

המלצות של תמר על דברים טובים שקורים מסביב:

1. כנס היוגה השנתי יוצא לדרך. מיטב המורים, השיטות, האסכולות והזרמים (זה הכל אותו דבר, לא?) ילמדו בסוף שבוע מיוחד ב 26/27 לאפריל. הפעם נתכנס בפינות החמד במרחבי קיבוץ עין שמר הפסטורלי. אני שמחה לספר כי גם אני וגליה עזרן נהיה שם עם סדנת יוגה ואיורוודה שלנו, הפעם בגרסה המקוצרת… נתראה שם.

2. האיש היחיד שאני מוכנה לשמוע מדבר על דת ורוחניות הוא אהד אזרחי. את אהד אני מכירה כבר שנים רבות וארוכות והוא מאתגר ומרתק ומעניין אותי בכתיבה שלו על כל נושא אפשרי. תמיד לאהד ישנה זווית אחרת על המציאות. אני רוצה לספר פה על שני אירועים קרובים שקשורים למפעלו של האיש המיוחד הזה: פתיחת סמסטר אביב באקדמיה של הרוח "נביעה" והפסטיבל העברי בתיקון ליל שבועות.
לפרטים מלאים על שני האירועים כנסו כאן. 

3. ממליצה לכל אשה בגיל המעבר לפנק עצמה בסדנה מלמדת ומעצימה ובעיקר טעימה… סמינר למידה ובישול לנשים בגיל המעבר עם אביטל סבג ואפרת אברמסון יתקיים אצל אביטל במתחם בשישי הקרוב. פרטים מלאים

4. איך מכינים קדרת בריאות מאוזנת שמתאימה לכל בני המשפחה למרות השוני במזג הגופני והמנטלי  (הדושות) של כל אחד מבני המשפחה? הנה זה סוף סוף קורה. חברתי ושותפתי היקרה, גליה עזרן, רופאה איורוודית מנוסה ומקצועית והמומחית לכרוב כבוש,  מזמינה אתכם לסדנת בישול סאטווי. ממליצה בחום להכיר את גליה. יש הרבה מה ללמוד ממנה!!!

5. ולסיום – לינק לעמוד חשוב בנושא חשוב… כי כולנו יום אחד נגיע למעמד הזה. שווה להיכנס.  

המשך שבוע ברגוע

תמר


הצטרפו לצ’אנדרה בפייסבוק
ובאינסטגרם